Ik wil een quilt maken, hoe kom ik aan goedkope verschillende lapjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie allereerst dat je lapjes koopt van hetzelfde materiaal.. meng geen polyester met puur katoen want dan zou het niet wasbaar zijn i.v.m. krimpen.
Als je in de buurt van Enschede woont stuur me dan een PB, want in 'mijn' winkeltje hebben we vaak genoeg lapjes over om nog iets moois mee te maken, in ruil voor 'iets lekkers bij de koffie'..

Het beste antwoord

kijk eens bij de kringloop winkel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Rommelmarkten bezoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de markt,maar daar moet je dan wel een halve of een meter afnemen per stof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gewoon eens bij je kennissen en familie kijken. De meeste mensen hebben wel wat lapjes liggen, al is het maar 'oude' kleding. Ken je niet iemand die veel kleding maakt, vraag het hem/haar eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt lapjes ruilen op diverse sites over quilts maken. Er zijn meer dames die willen ruilen om op die manier makkelijk aan diverse kleuren en patronen te komen.
Google maar eens op lapjes ruilen om een quilt te maken.
Op de laatste link hebben ze een forum waarop lapjes worden geruild

Veel plezier bij het quilten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eerst eens wat je zelf nog in de kast hebt aan oude kleding. Let op dat de stoffen die je uiteindelijk 'verknipt' zo ongeveer van hetzelfde soort zijn i.v.m. wassen.
Wanneer je echt nieuwe stofjes wilt hebben, zou je kunnen kijken bij stoffenzaken, wat ze aan coupons hebben. En verder wordt er op ebay en/of marktplaats nog wel eens een leuke (partij) stof aangeboden voor een prikkie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah een leuke bezigheid.!
Voor lapjes moet je opletten dat alles 100% katoen is dat werkt het makkelijkst en dat zit in veel kleding stukken. Denk aan overhemden van man en bloesjes, dus plunder je eigen kasten maar eens of de uitverkoop in de winkels. Ook quiltwinkels hebben uitverkopen.
Internet winkel hebben ook leuke aanbiedingen. Je kan altijd lapjes halen die echt spetteren bij een quilt winkel ( denk aan €4 voor een fat quarter.
Voor de tussen vulling weet ik geen goedkoper alternatief. Want hoe goedkoper je gaat, hoe moeilijker het doorquilt en het is synthetisch en niet warm. Maar opzich kom je met €25 ook ver voor een goed stuks tussenvulling.
En de achterkant. Hiervoor kan je alle restlapjes aan elkaar naaien if je zoekt op internet of de markt naar een goedkoop stuk stof. Bij mij past het er enigsinds wel bij maar is vaak wel afwijkend ( dat vind ik weer leuk)
En voor partronen op internet op internet is heel veel te vinden. Zoek ook eens op mystery quilts.
Oja laatste punt garen, ook de garen moet 100% katoen zijn. Werkt makkelijker en het 'leeft' mee met je quilt. Is iig verkrijgbaar in een quiltwinkel of op internet ( daarbuiten Ben ik het nog niet tegen gekomen)
Voor advies en raad kan je altijd een quilt winkel binnen stappen.

Succes