Mijn tuinhuis staat op een betonplaat groter dan het tuinhuis. Bij regen komt er water binnen van onder de wanden. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
9.9K

Antwoorden (4)

de tussenliggende ruimte dicht kitten, even kijken op de link en dan uitzoeken waar je deze kit kan kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afvoergaten in de betonplaat boren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve het kitten kun je ook een regengoot aanbrengen aan je tuinhuis, met onderaan een regenton. Heb je gelijk goed plantenwater. Verder kun je ook een strip van ong. 15 cm rondom, aan de onderkant, aanbrengen van EPDM vijverfolie, waardoor het water van de zijkanten van je tuinhuis over de folie naar de rand van de betonplaat loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Als de gleuven tussen huisje en beton niet te groot zijn dan zijn er genoeg kitten waar het mee kan.
Worden de gleuven te groot dan gaat er veel kit inzitten.

Elke bouwmarkt heeft meerdere kitten waar dit mee zou kunnen.

deze kan: (toevallig een huisje op de foto)
http://www.bison.nl/nl-nl/producten/661-acrylaatkitten/product/573-acrylaatkit-regenvast/

deze ook:
http://www.bison.nl/nl-nl/producten/662-overige-kitten/product/700-lekkagekit/

Bij het gladstrijken van de kit veel water gebruiken. Geen emmers vol natuurlijk maar wel meer dan alleen een natte vingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog beter:
huisje opkrikken, laagje stenen metselen, huisje weer laten zakken.