wanneer is de paartyd v/d groene kikker dieje vaak bij vijvers ziet?

wil graag enkele jonge kikkers voor bij mijn vijver

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Antwoorden (2)

De voortplanting is van april tot juli.
Groene kikkers kunnen met het roepen om een vrouwtje behoorlijk kabaal maken, de bekende kikkerconcerten. Er zijn liefhebbers die daar het raam voor openzetten, anderen doen geen oog meer dicht. Ze maken het geluid met behulp van 2 uitwendige kwaakblazen zoals op de foto hieronder is te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1e: kikkers vangen is verboden
2e: Het heeft geen nut want ze gaan altijd terug naar de plaats waar ze vandaan kwamen.
Dan nu het goede nieuws: Vind een sloot of vijver waar groene kikkers zitten en neem een stuk kikkerdril mee, dat is toegestaan.
Doe dat in je vijver, en voilá, met een beetje geluk heb je kikkervisjes en later kikkers(-:
Misschien wel een goed idee om de dril als vissen te behandelen, langzaam aan je vijverwater laten wennen.
Succes!