Ik ben onderverhuurder van een woning en blijkt dat de meneer die mij het huis huurt mocht dit niet doen. Wordt ik uit huis gezet? mag dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderhuurder neem ik aan?

Antwoorden (4)

Hoi. Er zijn 2 vormen van onderhuur, legale- en illegale onderhuur. En ik denk dat jij net de verkeerde hebt getroffen. Ik zal je een link geven. Lees dat eens door, misschien dat je er wat wijzer van wordt. Suc6.
12 jaar geleden
Op de website van de overheid tref je alle informatie je nodig hebt. Zoals ik het lees, kan de overeenkomst worden stopgezet omdat je een onderverhuurovereenkomst bent aangegaan om jou de positie van huurder te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit mag niet dus je kunt inderdaad uit je woning gezet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kunt aantonen dat je te goeder trouw was en niet wist dat je illegaal onderhuurde, dan maak je wel een kans de woning te mogen houden. Of wie weet kun je afspraken met de eigenaar maken dat jij de woning direct gaat huren. Maar onderhuur is illegaal en dus kun je er uit worden gezet.