Zwanger maar geen woning, zijn er instanties die kunnen helpen?

ik ben 5 maanden zwanger en woon nu in een heel klein zomer huisje samen met mijn vriend alleen dit was tijdelijk. wij moeten er in augustus uit dan ben ik 7 maanden zwanger het probleem is dat wij niet genoeg punten hebben voor een huurwoning en particulier huren is echt heel erg duur. kan je hier hulp voor krijgen dat ze je helpen met zoeken of dat ze je iets aan kunnen bieden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
20.1K

Antwoorden (8)

De gemeente waar je woonachtig bent zou je kunnen helpen of minstens meer info kunnen geven daar naast kijk ff op www.hetvierdehuis.nl of kijk of je via een stichting ergens terecht kunt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is vaak ook wel erg onzeker, soms kortdurend per woning, ook niet echt jofel als je zwanger bent of net bevallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus dat ze wel een kredietwaardigheids check doen... En daar komt niet iedereen doorheen...
In bepaalde gevallen, waar dit er denk ik één van is, kan je voorrang krijgen op een huurhuis. Bij de onze (Actium in W/Z Drenthe) doen ze dat in elk geval wel
Ga eens met de woningstichting praten of zij hier ook aan doen.
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij krijg je dan een urgentie verklaring via de gemeente zodat je toch een huis kunt huren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke woningbouwvereniging en gemeente hanteert tegenwoordig een eigen urgentieregeling. Om te weten of je daar voor in aanmerking komt, zul je dus informatie moeten inwinnen bij de gemeente waar je woont. Je zegt dat je al punten hebt, maar niet genoeg, dus je staat in elk geval al ingeschreven.

De kans dat je urgentie krijgt is niet zo heel groot, maar het valt te proberen.

Je kunt ook proberen om nog een keer een tijdelijke woonruimte te krijgen. Er staan tegenwoordig heel veel koophuizen leeg en er is een speciale regeling voor woningeigenaren waarmee ze die lege woningen tijdelijk mogen verhuren. Je zit dan wel weer tijdelijk, maar wie weet heb je tegen de tijd dat je uit je volgende huis moet, wel genoeg punten om een sociale huurwoning te bemachtigen. Informeer eens bij vrienden en bekenden of ze iemand kennen die een leegstaand koophuis heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens naar een makelaar .
Die hebben vaak goedkope huurhuisjes te huur staan .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou mijn buurvrouw is gescheiden en heeft via de makelaar binnen 1 maand een goedkoop huurhuis gekregen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En van een particulier krijg je meestal maar kamers .
En ik zeg altijd nee heb en ja kun je krijgen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cica: met de huidige woningmarkt en heel veel koopwoningen die leeg staan, is het voor particuliere huurders die tijdelijk onderkomen zoeken, een stuk makkelijker geworden. Ik ken ook diverse mensen die zo aan een tijdelijk onderkomen zijn gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat als het huis in kwestie onverhoopt verkocht wordt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Makelaars hebben juist DURE huisjes te huur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar ook bij een duur huis heb je recht op huursubsidie, en het aanbod is best groot. + van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Makelaars HADDEN dure huisjes te huur. De particuliere huurmarkt is enorm aan het schuiven door alle tijdelijke onderkomens die te huur zijn. Op de tijdelijke particuliere huurmarkt heb je geen recht op huursubsidie. Als het huis in kwestie onverhoopt verkocht wordt, heb je altijd een termijn van een paar maanden om er uit te gaan. Huizen worden ook niet 'per morgen' verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overleg eerst met de makelaar !
Dan weet je precies waar je aan toe bent !
Er zijn wel degelijk goedkope huisjes of appartementen te huur. Alleen mag je dan niet te veel eisen stellen.
Zoek eens een gemeente wat verder die misschien wat goedkoper is, of huur even een studio tot jij vast werk hebt en je iets degelijks kan kopen/huren.
Zoek op internet, er zijn een hele hoop websites.
Als het momenteel nog te duur is voor jullie moet je vriend een job zoeken waar hij meer verdient of desnoods een tweede job tot jij bevallen bent en terug kan gaan werken.
Wat jij misschien wel kan doen voorlopig is poetsen bij particulieren of een tijdelijke administratieve job.
Als je echt zoekt en je stelt niet te veel eisen, komt alles vanzelf op z'n pootjes terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook op particulier wonen kun je huursubsidie krijgen hoor!
En uiteindelijk kom je er gewoon niet voor weg om veel te betalen.je hebt gewoon weinig keus nu...je moet wel voor je kind! Stel niet te hoge eisen aan een woning/huisje op dit moment, de kans dat het tijdelijk is is toch erg groot.
En als er weinig geld overblijft om te eten, zijn er altijd andere oplossingen zoals bv een voedselbank. Laat de materiale zaken een beetje varen nu en zorg voor rust, en een stabiele plek de komende maanden.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik weet trouwens niet hoe oud je bent, maar als je jonger dan 18 bent, zijn er veel instanties die je kunnen helpen. Google in dat geval maar eens ; instanties tienermoeders.