Mijn huis heeft woonbestemming. Ik zou het willen verhuren als vakantiewoning. kan er op mijn huis zowel n woonbestemming als recreatiebestemming kome

kunnen er twee bestemmingen worden afgegeven voor 1 woning? Als ik nu een recreatiebestemming aanvraag en het voor een aantal jaar wil verhuren als vakantiehuis maar er daarna weer zelf wil wonen, wil ik geen problemen hebben!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar ga je zelf dan wonen?

Antwoorden (2)

Ha, die Gast63076;

Het staat jou als eigenaar en bewoner vrij om je huis tijdelijk te verhuren. Dat verandert niets aan de bestemming van de woning. NA verloop van tijd mag je er ook zelf weer intrekken. Andersom mag in principe niet; recreatiewoningen mogen niet voor permanente bewoning worden verhuurd. Hoe dat verder zit met je eventuele in- of uitschrijving bij de gemeente kon echter wel eens een heel ander verhaal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, tenzij het een volledig hypotheekvrij huis betreft. De meeste hypotheekverstrekkers verbieden het"onderverhuren" en geven het pand een specifieke verblijfsbestemming.