moet ik eerst de verzekering bellen of de loodgieter bij een lekkage in de afvoer van mijn douche?

Geen noodsituatie, geen leiding kapot dus we wachten tot maandag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Antwoorden (2)

Eerst de verzekering op de hoogte stellen, en vragen wat zij nodig hebben, voor de loodgieter gebeld wordt. In sommige gevallen zal de verzekering zelf eerst iemand voorbij willen sturen (Wij hebben lekkage van het dak hier gehad, en de verzekering stuurde iemand langs om de schade te bepalen, voor we aan het werk konden op de schade te repareren).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe erg is de lekkage? Als het met bakken naar beneden komt dan heb je geen keus lijkt mij.. loodgieter als eerst!

Als je het ziet aankomen en je hebt nog even om het goed te laten repareren, dan zou ik contact opnemen met mijn verzekeraar en vragen naar de mogelijkheden. Wellicht dat ze je tips kunnen geven en kunnen aangeven op welke manier je het meest vergoed krijgt.

Succes!