weet iemand wat voor plant dit is?

Het betreft een holle stengel die gevlekt is.Staat als decoratie in een bloemstuk met orchideeen , krijgt water in de holle pijp en heeft ineens 2 uitgelopen takken gevormd, gewoon met blaadjes.Zou graag willen weten wat het is en of ik m kan behouden als plant en hoe dat te doen.Gewoon straks in de aarde zetten? staat nu in oasis.

Toegevoegd na 2 uur:
de holle pijpen zijn wel meer gevlekt en zo'n 40 cm hoog de 2 uitlopers zijn best wel lang en lijken wel wat op jonge wilgen takken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik denk dat je de Lucky Bamboo bedoeld.

Bekijk deze foto's maar eens:

http://www.google.nl/search?q=lucky+bamboo&hl=nl&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&rlz=1I7ACAW&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=af7YTdaVFsmDOuX8-eAP&ved=0CCYQsAQ&biw=1259&bih=60

Toegevoegd na 3 minuten:
Zodra er onderaan de stam wortels ontstaan kan de Lucky bamboo ook opgepot worden, maar dat hoeft niet. Als hij opgepot wordt moet dit gebeuren in een humeus potgrondmengsel dat veel water kan bevatten. Als ze in de grond staan kan heel voorzichtig bemest worden. De plantenvoeding eerst oplossen in water, en verspreid op de aarde gieten. De stammetjes hebben een voorkeur voor een lichte plaats in de kamer, zonder direct zonlicht. De temperatuur moet ergens tussen de 15 en 25 graden Celsius liggen, nog wat warmer mag ook. Eventueel sproeien met onthard water mag, maar hoeft niet. Afstoffen of reinigen: de plant even in een milde zomerse regenbui zetten, en daarna snel weer binnen halen.
De vorm van de stammetjes is te beïnvloeden door gebruik te maken van de zwaartekracht en het feit dat ze naar directe lichtbronnen toegroeien.
Wordt de Lucky bamboo te hoog, dan kan hij afgesneden worden. De stam groeit dan niet meer door. Wel kan hij op het snoeien reageren door net onder de afsnijding bladuitlopers op de stam te ontwikkelen.

Vermeerdering

Dracaena sanderiana kan eenvoudig gestekt worden. Daartoe wordt een stukje stam afgesneden. De bovenzijde wordt afgesloten met was, en de stek wordt in water gezet. Stekpoeder kan gebruikt worden om de stammetjes sneller te laten wortelen, en om schimmelvorming te voorkomen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Lees deze informatie maar eens in zijn geheel:

http://www.appeltern.nl/nl/veelgestelde_vragen/over_tuinieren/?q=&categorie=Kamerplanten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt er wel op maar toch net niet. is veel meer gevlekt en best wel dikke holle pijp die stam waar de uitlopers op verschenen zijn.