vinden de overgebleven eendjes hun moeder toch weer ? zie toelichting

net samen met ega een moedereend geholpen,er waren 12 kleintjes in een stenen greppel gevallen,moeder en kleintjes helemaal in paniek.(en ik ook)
We hebben ze samen ingesloten en er 10 bij de moeder kunnen terugzetten,gevangen en ze bij moeders in de buurt weer gezet,echter 2 kleintjes zijn een buis ingelopen,en konden we niet meer vangen.
We hebben een paar dikke takken,en flink gras in de greppel gelegd in de hoop dat dit hen naar boven helpt.
Zou dit helpen,en hun weer samenbrengen met hun mama ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

die kleintjes zijn watervlug: geweldig dat jullie er 10 hebben kunnen redden!
wat betreft de achtergebleven 2, realistisch gezien hebben die weinig kans.
het is de natuur, andere dieren moeten ook eten, en het zou niet zo mooi zijn als alle pulletjes volwassen werden.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Even offtopic; ik hou van mensen die dieren helpen!! :)

Ik denk dat de achtergebleven kindjes wel een kans hebben, beetje afhankelijk van de moeder denk ik... als de moeder ze echt gaat zoeken en gaat 'roepen' zullen ze misschien heel hard hun best doen en uit de greppel geraken.
Je hebt er in elk geval 10 gered!!