Ik heb een plat dak met bitumen. Bij gebrek aan tuin of balkon wil ik hier graag af en toe met een stoel oid op buiten zitten. kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
5.1K

Antwoorden (5)

Doe een plank o.i.d. onder je stoelpoten zodat het gewicht verdeeld wordt, het dak kan er dan wel tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou er een vlonder van bijv pallets op kunnen maken.. Had ik ook gedaan in mijn studentenhuis.kan je het dak ook niet beschadigen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga even goed na of het dak stevig is. Als het in slechte staat is (er zijn b.v. al lekkages of het is verrot, loop je kans dat je opeens bij de benedenburen binnen zit en die worden daar niet blij van.

Als je dak in goede staat is, kun je er het beste vlonders of rubber tegels op leggen waar je dan je stoeltje weer op zet. Stoelpoten maken gaten in je bitumen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan kwaad. Altijd rubber tegels gebruiken, want die verdelen de kracht van een stoelpoot over een veel groter oppervlak: de druk op je bitumen dak wordt daardoor veel kleiner, zodat de kans op lekkage flink afneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het kan kwaad bij warm weer omdat het bitum warm wordt en dan wordt het zacht .
En dan is de kans groot op lekkage .
Wat je wel kan proberen als het dak sterk genoeg .
Een draagvlak creèren dmv tegels of een grote plaat hout .