Mijn doucheputje isverstopt.Trekveer geprobeerd maar mijn buizen hebben veel bochten. Ik heb verschillende ontstoppers geprobeerd.

Ik heb zelfs ontstopper geprobeerd met 97% zwavelzuur. Het doucheputje blijft verstopt. Ik kan nu al een week niet normaal douchen. Help. Geen geld voor een bedrijf te laten komen. Trekveer en plopper helpen ook niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dat heb ik dus ook, maar ik denk dat het bij mij er gewoon aan ligt dat ik in een oud huis woon met oude leidingen erin die, wat je zegt veel bochten maken, maar ook redelijk dun zijn...
Pieter2011
12 jaar geleden
Heb je een huurwoning? Als je van een woningcorporatie huurt, betaal je via de servicekosten voor het ontstoppen van afvoeren. Dat wordt dus gratis uitgevoerd, tenzij je de verstopping zelf hebt veroorzaakt door er b.v. frituurvet in te gooien.

Antwoorden (6)

Misschien werkt het met gootsteenontstopper. want volgens mij is dit base en helpt dit beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leen geld van een goeie vriendin of zus/broer en laat een ontstoppingsbedrijf langs komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er veel bochten zijn helpt waarschijnlijk een hogedrukspuit ook niet, maar kun je proberen.
Als dat niet helpt een waterzuiger erop en net zolang doorgaan tot je de prut uit het riool naar boven trekt. Stinkt verschrikkelijk maar ontstopt wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HG vloeibare ontstopper. Et voila
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon de buis op twee plaatsen doorzagen en vervangen of schoon steken/spuiten.Daar ik dit zelf ook al eens gedaan heb voor een wasmachineafvoer.Deze was na een verbouwing ook zodanig verstopt omdat er puin in gevallen was en deze met sokken weer aan elkaar geplakt.

Toegevoegd na 3 minuten:
En geen ontstoppers zoals caustique soda e.d meer ingooien,daar als deze niet weg kunnen alleen maar de buis dichter maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het goed wil laten doen dan zou ik een professional inhuren. Ik bel meestal gewoon 0800loodgieter voor zulke klussen. Ik wordt altijd goed geholpen