Bestaat er ook zoiets als vliegenstickers voor op ramen, net als vogelstickers?

Ineens proberen alle vliegende insecten zelfmoord te plegen mbv onze ramen, het is af en aan tik klap boem tegen de ramen. Ze blijven het maar doen, ik heb het nog nooit zo meegemaakt. Na zo'n 50x tegen het raam aan gevlogen te zijn, vallen ze neer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima toch, kamikazevliegen.
Hadden de vliegen in mijn huis maar dezelfde zelfmoordneigingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is anders best irritant hoor, bzzzTOKbzzzTOKbzzzTOKbzzz, enzovoorts.
Ze doen het van buiten naar binnen en van binnen naar buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er alleen maar last van in de auto, hoe hoger de snelheid, hoe meer slachtoffers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie het probleem niet.

Het beste antwoord

Interessante vraag!

Mijn antwoord:

De vogelstickers zijn stickers van roofvogels. Men meende dat het silhouet van een roofvogel andere vogels afschrikt. Of dit klopt, wordt betwijfeld. Het lijkt voldoende te zijn grote doorzichtige vlakken te verkleinen, bijvoorbeeld door er stickers, in welke vorm dan ook, op te plakken.

Als het waar is dat de vliegen bang zouden worden van het silhouet van hun vliegende vijanden, zou je dus dáárvan stickers moeten hebben.

Dan vraag ik me een paar dingen af:
1. Wat zijn de vliegende vijanden van een vlieg?
2. Herkent een vlieg het silhouet van zijn vliegende vijand?
3. Wordt een vlieg bang van het vliegende silhouet van zijn vliegende vijand?
4. Zal hij dan wegvliegen en niet meer terugkomen?
5. Zijn er stickers van?

Ik denk dat de laatste vier vragen met NEE zullen (moeten) worden beantwoord.

Je zal waarschijnlijk een andere oplossing moeten zoeken.

Toegevoegd na 26 minuten:
Mogelijke oplossingen;

Of je nou stickers van spinnenwebben (één van de vijanden van vliegen) of gewoon die vogelstickers op je ramen plakt, dat lijkt mij weinig verschil te maken.

Ik raad je verder aan om te proberen ervoor te zorgen dat er minder vliegen in de buurt van je ramen komen, door bijvoorbeeld bepaalde planten te weren of juist daar neer te zetten. Ik heb helaas te weinig plantenkennis om te kunnen zeggen welke planten vliegen trekken of afstoten.

Ook dingen die vliegen aantrekken, weghalen, kan een oplossing zijn, zoals fruit, vuil, etensresten, bepaalde geuren, etcetera.

Ook kan je een vliegenvanger ophangen, als je die niet dieronvriendelijk vindt, bijvoorbeeld vliegenlint. Met dat trefwoord, kan je verkopers vinden op Internet. Ik ga er van uit dat je ook in veel gewone winkels hiervoor terecht kan. Als je het probleem hebt in een restaurant of café, kan je terecht op www.vliegenvangers.nl .

Succes.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje wat uitgebreid! En ik heb er ook nog wat aan!

Andere antwoorden (3)

Je hebt ze voor in een pisbak, die zou je natuurlijk op het raam kunnen plakken!! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit gelezen, dat in Griekenland die intensieve kleur blauw op de luiken en langs de ramen bedoeld zijn om vliegen te weren. Ik weet natuurlijk niet hoe je woont, maar misschien zijn blauwe luiken of van die vouwpanelen die er een beetje uitzien als saloondeurtjes, en die dan blauw schilderen, een optie. Of vliegengordijnen maken van in flarden geknipte blauwe vuilniszakken - ik heb pedaalemmerzakken in die kleur, dus misschien zijn ze er ook wel groter - kan je eerst uitvinden, of "blauw"helpt, en dan evt investeren in die meer permanente blauwe luiken.
Het lijkt me heel vervelend, dat geluid steeds, om van het opruimen van de droeve resten maar te zwijgen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal jaren geleden waren er van die zwaaihandjes te koop om op de auto-ramen te plakken. (moesten natuurlijk weer verboden worden...) Misschien kun je daar nog aankomen. Als er één vlieg op gaat zitten gaat hij wellicht genoeg zwaaien om de rest te verjagen.