Als je 's nachts wakker wordt door inbrekersgeluid, wat doe je dan?

Natuurlijk zul je direct 112 bellen, maar dan...?
Zelf heb ik een honkbalknuppel naast m'n bed staan en zou er opafgaan. Wat doe jij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.3K

Het beste antwoord

Ik zou keihard achter hem aan rennen en helemaal verrot slaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

ik twijfel tussen me doodstil en slapend houden, of heel hard roepen: henk!! wordt wakker, er is iemand in huis!!
(ik woon alleen).
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat als je ziek was?
Rieneke1
14 jaar geleden
ik ben ziek, maar dat maakt geen verschil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt beter Kazan roepen dan Henk. "Kazan, pak ze!" lijkt mij angsaanjagender.
Rieneke1
14 jaar geleden
goeie tip! ;0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kazan is twee lettergrepen, beter is één lettergreep: Knut!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt beter Hans Kazan roepen.
Hem in elkaar rammen en de politie bellen zodat hij in de gevangenis wordt gegooit

Toegevoegd na 16 minuten:
Keihard neer meppen en vragen of hij nu nog stoer is :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de inbreker nog niet in mijn slaapkamer is zou ik, na 112 gebeld te hebben, keihard gillen en herrie maken zodat de hele buurt wakker wordt.
Als de inbreker al in m`n slaapkamer is zou ik mij slapend houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knuppel in mijn hand, me opsluiten in een andere kamer dan de slaapkamer met een gsm in mijn hand met een open lijn naar mijn buurman, zoon of vader...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou vragen of hij op zoek is naar geld, want dan zoek ik graag even mee :-)

Ten eerste denk ik dat ik er doorheen slaap, maar als ik hem zou horen.... tja, wat dan. Voorheen was ik een fanatiek vechtsporter, maar mijn been in iemands nek leggen... dat doe ik niet meer.

Ik denk dat het bij een belletje naar de blauwe vrienden (niet de smurfen) blijft, en bidden dat het bij materieel verlies blijft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ik zou vragen of hij op zoek is naar geld, want dan zoek ik graag even mee" Lol en dan samen de buit verdelen? :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jij blauwe vrienden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaah melissa toch.
Eerst eens kijken of er echt wat is of dat ik slechts gedroomd heb. En dan kijken of er wat in mijn kamer ligt om de inbreker mee te meppen. Ik heb nog ergens een tennisracket liggen dus deze inbreker kan een enkelhandige forehand op z'n kanis verwachten. Maar goed, dat is wat ik nu zeg, voor het zelfde geldt zijn die gasten tegen de tijd dat ik de situatie door heb al lang en breed in mijn slaapkamer en heb ik een pistool op mijn slaap, want als ik soms die opsporingspgramma's zie dan zijn veel inbrekers tegenwoordig zo brutaal dat ze geen eens de moeite doen om stil en rustig in te sluipen maar wordt er met wapens naar vrouwen en kinderen gezwaait alsof het niets is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat een inbreker überhaupt zonder kleerscheuren naar buiten komt. Mijn hond waakt goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lichten aan, keihard schreeuwen en met de honkbalknuppel te lijf gaan. Wel tegen de politie zeggen dat hij van de trap is gevallen, anders ga ik zelf de bak in voor mishandeling :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met mijn mobiel sluip ik naar buiten, bel 112 en wacht tot de politie arriveert. Ik neem als vrouw geen risico dat ik een kogel door mijn hoofd krijg, dan maar spullen missen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
en niet vergeten een signalement op te nemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die mogelijkheid er is, dan wel. Maar ik ga dat risico niet nemen door eerst een signalement op te nemen en dan pas naar buiten te gaan. Als ik hem zie, is de kans namelijk ook erg groot dat hij mij ziet :)
Als ik 's nachts wakker word door inbrekersgeluid, dan vraag ik me direct af of mijn hond wel in orde is. Want als hij onraad vermoedt, word ik wakker door geblaf en gegrom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik denken dat hij zich vergist heeft, en teleurgesteld af zal druipen. Er is bij mij gewoon niets te halen : 1 1/2m lp's en een stuk of wat cd's, een 13 jaar oude tv, die het prima doet, een pruttelkoffiezetaparaat, een hele fijne camera waar filmpjes in moeten, een verzameling schelpen meegenomen van overal op de wereld, zo'n 10.000 stukgelezen pockets en een hele rij boeken over Afrika, tuinieren, hondenrassen en over wolven, een stuk of -tig boeken over psychologische en filosofische onderwerpen, een rijtje gedichtenbundels, een schildersezel en wat prutswerkjes van yours truly - voor mij zijn die dingen superbelangrijk, maar een inbreker raakt het aan de straatstenen niet kwijt.....
Bovendien heb ik een geschifte 2ehands kat, die zijn huis, waar hij wél gewenst is, letterlijk met hand en tand zal verdedigen omdat hij wéét dat hij hier number 1 is.
Dus ik slaap rustig, 's nachts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou als eerste proberen na te gaan of het echt gaat om een inbraak. Als dat zo is zou ik gelijk 112 bellen. Overigens denk ik niet dat er snel wordt ingebroken bij mij thuis want onze Jack Russell is nogal luidruchtig als er iemand het pad op loopt. Zelfs als ik zelf aan kom lopen blaft hij de halve buurt al wakker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder zei altijd dat je met praten alles op kon lossen dus misschien probeer ik dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wat zou de moeder van de inbreker altijd gezegd hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal wel een verwarrende communistische opvoeding hebben gehad waar mijn en dein niet geheel duidelijk is gemaakt.
Vanuit de praktijk blijkt nog steeds dat een hond in huis het beste inbraakalarm in huis is. 98% van de inbrekers kiest voor een andere woning als bekend is dat er een hond in de woning is. 75% van de inbrekers doet voorwerk om te kijken of er wat te halen valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kennis van mij heeft bij een inbraak een briefje gevonden dat de inbrekers verloren hadden waarop de huisnummers stonden vermeld van mensen die een hond hadden. Die huizen slaan ze dan over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@toet een zeer bekende modus operandi van te voren inventariseren of er sprake is van een hond in huis. sommige woningen worden zelfs gemerkt.
@sgrijvvvaud een tijger is mogelijk :-)
112 bellen, net zoals iedereen dat zou doen denk ik. Zelf gaan meppen, zoals hierboven een paar keer stoer beweerd wordt, lost niets op. Los van het feit dat je zelfs een aanklacht tegen je kunt krijgen, is het gewoon gevaarlijk. Je weet niet hoeveel mensen het zijn, en of de inbreker überhaupt nog in huis is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zelfs pas later 112 bellen. Zou volgens mij net doen alsof ik nog slaap, ik zou als de dood zijn dat ie mij of mijn gezin iets aandoet, en het zijn dan maar goederen die hij meeneemt. Meeste inbrekers schijn nog geen 5 minuten in je huis te zijn. Zodra hij/zij weg is 112 bellen, foto's nemen en mijn bed verschonen denk ik......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou ook met mijn knuppel gaan wandelen

of roepen: jongens allemaal wakker worden, ik hoor wat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou heel erg bang zijn maar ik zou me toch niet kunnen bedwingen om stilletjes naderbij te sluipen om te zien waar de actie plaatsvindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt een kapmes onder mijn bed, een geweer.. en taser! en 4 bakken hotwings.. van de kfc :)! laat maar komen!

nee even zonder gein.. als ik uberhaubt al wakker wordt van 't geluid.. zou ik gaan kyken.. hoeveel het er zijn.. wat ze komen doen? Meterstand op nemen? 4 uur snachts... zucht,, en de eerste de beste vol op z'n gelaat jassen en niet stoppen.. tot die niet meer beweegt misschien overweeg ik dan om te stoppen,, dan gooien we het op ontoerekeningsvatbaar.. want je wilt natuurlijk niet dat iemand iets van je afpakt en je draaide helemaal door.. dat wordt dan 180 uur schoffelen :) en we hebben weer een huismeit minder..