Hoe krijg je het voor elkaar om de regelgeving te omzeilen voor bewoning van recreatiewoningen waar je niet permanent mag wonen...?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
20.9K

Het beste antwoord

als jij een ander geregistreerd woonadres kan aangeven dan heb je geen problemen meer. Dan mag je er meestal jaarrond zijn.

Hiermee wil ik natuurljk niet zeggen dat je je in je ouderlijk huis moet laten registreren als hoofdwoon locatie, of bij een broer / vriend ... ;)

Kijk even uit bij dit soort geintjes: Er kunnen belastingtechnisch gevolgen zijn voor hypotheek, en ook voor de mensen waar je je registreerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mijn ouders hebben een tijdje in een recreatiewoning gezeten toen ze tussen 2 huizen zaten. Het gaf een heleboel gezever met gemeenteinschrijving e.d., maar toen ze eenmaal in hun nieuwe huis zaten was het opgelost en kraaide er geen haan meer naar.
Wanneer je het dus gebruikt als een tijdelijke oplossing omdat je geen andere woon- of verblijfsplaats hebt, is het waarschijnlijk niet zo'n probleem. Ik denk dat het echter een stuk moeilijker wordt wanneer je echter op langere termijn in een recreatiewoning wilt blijven wonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan recreatie parken, waar je permanent mag wonen. Om jezelf een hoop ellende te besparen zou ik daarna zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op recreatieparken mag je wel permanent verblijven, maar er wonen, dwz ingeschreven staan in die gemeente op dat adres, daar zitten nog al wat haken en ogen aan... omdat de de meeste woningen in parken geen bestemmingsplan 'wonen' hebben, maar 'recreatie'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, zal zeker over het algemeen gelden. Maar ik ken éen, waar de Gemeente het ook toestaat. Zo zal er nog wel een paar zijn .
Geen antwoord maar een vraag: Dat is toch per gemeente verschillend?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te doen alsof je neus bloedt en het gewoon te doen, aangevuld door illegale foefjes. Lijkt me niet een vraag voor GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is geen probleem die is er nooit geweest.
volgens mij was het zo dat je 6 weken niet woonachtig moet zijn op je adres als dit een recreatie woning is.
maar de wed van de privacy red jou hier. ze mogen nooit controleren of jij daadwerkelijk in de woning aanwezig bent.
dus je kan gewoon 365 dagen daar zijn zonder dat er wat over gezegt word.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb op die manier 4 jaar in een recreatie woning gewoond en nooit heeft er een haan naar gekraaid. er is nog geen sluitende en sterke regelgeving over dit fenomeen