ik woon met mijn mijn zoontje tijdelijk bij mijn ouders in ik betaal 420 euro kostgeld moeten mijn ouders daar belasting over betalen

300 euro voor gas water elektra 120 euro voor eten en andere voedingen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je betaald teveel! Lees de reacties hieronder, en reken het juiste bedrag uit. Of je ouders nemen het er nu lekker van, of ze sparen het voor je op, en zeggen; "verassing"!!! als je het huis weer verlaat en geven je een zakje met (je eigen) gespaarde geld mee. Maar dan ga ik wel even uit, van heeeeeele lieve ouders zoals de mijne :-p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als haar ouders al het voedsel voor haar en haar zoontje betalen vind ik het niet veel. (300 eten en 120 gas/elektra zou dan beter kloppen) Een andere tip:
Het ligt aan je leeftijd (het was tot 30 jaar), maar als jouw ouders alles voor jou betalen, zonder dat jij hun daar geld voor geeft, dan kunnen ze waarschijnlijk een leuk bedrag aftrekken. (dat kon een tijdje terug nog wel)
Je zou dan kunnen afspreken dat je wel betaald (contant/zwart dus) alleen dan wat minder, zodat jij er ook wat aan hebt.

Antwoorden (4)

ten eerste erg veel voor gas water en elektra wat je moet betalen bij je eigen ouders. en ja je ouders moeten het opgeven aan de belasting.dus dat gaat wel wat kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker. Het is voor hen inkomsten. En een mooie inkomsten ook.
Wat veel vind ik dat je moet betalen. Hebben je ouders dat geld nodig? Je woont er maar tijdelijk. Dus het is een noodoplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 2011 is de vrijstelling voor kamerverhuur € 4.333. (Ik neem aan dat je een kamer huurt van je ouders en niet het halve huis).
Dit betekend dat je ouders €360 per maand gratis mochten verhuren. Over de rest (420 - 360 =) €60 moeten ze wel belasting betalen.

Toegevoegd na 17 uur:
Klein toevoeging na goede aanvulling van Jackd (zie reacties);
Je ouders mogen evt kosten die ze maken (bijv. het eten voor u en uw zoontje) ook nog van de huur afhalen voor de belasting. Dit betekend dus dat je ouders onder de vrijstelling blijven en geen belasting hoeven te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wordt volgens mij gewoon geteld als inkomen dus ja ze moeten er belasting over betalen