Welk wondermiddel werkt er goed tegen een verstopte afvoerbuis van het toilet?

De afvoer van mijn toilet zit verstopt.
Als je doorspoelt stroomt het water tot net onder de rand van de pot en loopt het vervolgens heel langzaam weg.
Wie weet er een wondermiddeltje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
25K

Het beste antwoord

Ik heb het ook ooit gehad en niets hielp. Ik liet de loodgieter komen en die heeft een soort lange slang die hij erdoor heen boort en hij kwam niet verder op gegeven moment zat er iets waar hij niet door heen kwam. Na onderzoek bleek dat er een wortel van een boom in de tuin door de afvoerbuis gegroeid was. De wortel was net zo dik als de buis en volgde de weg van de buis gewoon.
Ik moest een hele nieuwe afvoer hebben en heb nu kunststof buizen. De oude waren nog van steen. Als je dus in een oud huis woont en bomen in de tuin hebt is dit dus ook nog mogelijk.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Met een gootsteenontstopper (plopper) eerst proberen de verstopping los te zuigen/drukken.. Een middeltje gaat volgens mij niet veel effect hebben omdat het water te langzaam weg loopt. Pas als het water wat sneller verdwijnt zou je een gootsteenontstopper kunnen proberen zoals Crofty
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb goede ervaringen met een plopper. Geen chemische toestanden, gewoon wat kracht zetten en het probleem is over. Aanrader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het toilet? Hoe doe je dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Bessy: Gewoon dat ding in de pot steken en op en neer bewegen..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar kun je dan het afvoergat helemaal bedekken? Want dat is toch de clue?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij levert dat geen probleem op. De diameter van zo'n plopper is vaak groter dan het afvoer gat.. Past dus prima..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal het bij gelegenheid es probereb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op mijn wc zou zo'n ontstopper/plopper niet passen hoor. Gat is veel te groot daarvoor. En het zit tegen de voorrand van de pot aan, dus erop zetten gaat niet eens.
Bij de doehetzelf zaak kun je ontstoppers kopen. Onder andere van het merk HG, zeg ik uit mijn hoofd. Erg agressief spul, maar het werkt prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vloeibare ontstopper
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kokend heet water....
zet je waterkoker aan het werk, een keer of vijf, dat moet de verstopping wel oplossen.
zonder chemicalien etc en zonder met de ontstopper aan de slag te moeten :) succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Soms is heet water uit de kraan zelfs al genoeg.
Eerst een paar emmers heet water, dan warmt alles ook al een beetje op en als dat weg is kokend water.
In het geval van een toilet zou ik een paar pannen op de kookplaat zetten.
Bij de AH kun je van hun eigen merk een plastic oranje fles met een blauwe dop kopen. Het is vloeistof.... Werkte bij mij prima. Sochtends erin gooien, en savonds na het werk doorspoelen maar.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wondermiddeltjes zijn meestal wonderbaarlijk giftig en dodelijk voor al de levende wondertjes op de wereld.
Ik zeg; brandslang erop! Doet wonderen 
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een abonnement/verzekering bij zeker en mobiel.
Kost iets van 7 of 8 tientjes per jaar. Als je een verstopping hebt, even bellen en binnen 24 uur wordt het opgelost. Geen dure ontstoppingsmiddelen meer kopen, gewoon even bellen. Werkt prima.

http://www.zekerenmobiel.nl/p/1/Home.html
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor 70 euro kan je toch aardig wat middeltjes kopen
jc54
13 jaar geleden
Klopt. En dan moet je nog zelf maar zien dat je die verstopping onder je huis wegkrijgt.
Al die middeltjes werken maar beperkt.
Ik heb in de loop der jaren voor honderden euro's door het riool gespoeld, om uiteindelijk toch een ontstoppingsbedrijf te laten komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je gelijk in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een + hoewel ik het wel een beetje duur vind.
In 10 jaar heb je het over 700,- en daarvoor kan je een paar keer een ontstopper laten komen. In de 30 jaar dat ik nu mee ga hebben mij ouders één keer een ontstopper nodig gehad, maar dat ging om een verzakte buis: Graafwerk en een nieuwe buis en zoiets zit vast niet in die 70,- per jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
arme ouders. hoe is het nu met ze?
Cilit bang helpt bij mij altijd goef
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed.
Met een speciale veer. Dat is een dikke, flexibele spiraal (van ijzer) die je door een bochtige afvoer kunt duwen. Daarmee duw de de verstopping kapot of door tot ie loskomt.
Te koop bij elke ijzerwarenzaak of DHZ-zaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs bij de Wibra hebben ze er een voor 1,99. Hielp bij mij perfect toen de douche afvoer verstopt zat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem er een met een slinger, dan kun je nog een beetje "boren" ook.
mocht je er alle gegeven antwoorden niet uit komen dan kan het ook zijn dat een onverlaat iets in de pot gegooid heeft dat daarin niet thuis hoort een afwashandschoen kan dan uitkomst bieden.trek er een aan en voel dan of er iets in de zwanenhals van de toiletpot zit dat een verstopping veroorzaakt.soms zit er iets in waar achter allerlei troep blijft steken.Schik echter niet je kunt van alles tegen komen van zaklapmen tot kledig stukken.ook kun je de pot even losmaken van de grond zodat je van twee kanten in de stankbocht kan voelen of er een prop in zit.als je bang bent dat er naalden of andere gevaarlijke dingen in kunnen zitten kun je beter chemie handschoenen gebruiken want afwas handschoenen zijn snel lek geprikt en zou ik erg voorzichtig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zou ik niet doen als je niet zeker weet dat er geen naalden enzo in kunnen zitten, zelfs niet met chemische handschoenen. (dan doel ik vooral op vorige bewoners)
Dan liever de pot eraf. (klinkt moeilijker dan het is)
het simpelste en werkt het beste is een torpedo jet op de tuinslang die onstopt en blaast de leiding tot de straat schoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen wondermiddel , toiletpot eraf halen 2 schroeven en de inlaat eraf kijken waar de verstopping zit in pot, dan heb je geluk is het de afvoerpijp dan ligt het aan je handigheid .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat kan helpen (ligt aan de verstopping) is soda en kokend water. Maak zoveel kokend water als je kunt, of wat in je pot past. Gooi dan vervolgens soda in de pot en het kokende water erachteraan.

Ook kun je de RSS (rioolreinigingsservice) bellen. Die komen het dan voor je oplossen. Als je een abonnement hebt (4-5 euro per maand betalen wij) kost het je verder niks. Heb je dat niet, dan ben je wel een paar centen kwijt.