Hoe krijg ik spinnen weg uit het huis?

Ik ben echt doodsbang voor spinnen. Als ik er eentje in mijn kamer heb gezien durf ik niet meer te gaan slapen voordat de spin gevonden is en naar buiten is.
Ik heb al bij andere vragen gezien hoe je die beesten het huis uit krijgt maar ik ben er zo bang voor dat ik niet eens in de buurt van die beesten durf te komen.
Bestaat er niet zoiets als een spuitbus ofzo om die dingen uit mijn kamer te houden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog wel een leuke link met een virtuele spin, daarmee kan je spelen op je beeldscherm en geheel onschuldig! http://www.onemotion.com/flash/spider/

Antwoorden (9)

Er is een spulletje te koop waarmee je op spin vriendelijke wijze je huis kunt prepareren.
Het spinnenweb kleeft dan niet aan de oppervlakte waar de spin het aan vast wil maken en de spin vertrekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
horren voor je raam maken, zodat ze ook niet binnen kunnen..
en als je er toch nog een hebt, met de stofzuiger opzuigen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ramen zitten zowat altijd dicht. En opzuigen durf ik ook niet want dan moet ik er bij in de buurt komen.
Erop trappen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik durf niet in de buurt ervan te komen en normaal loop ik met blote voeten rond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doen alleen lafaards . Dat moet je bij mij 'ns doen !
Verbranden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is overigens de bedoeling dat mijn huis blijft staan en niet verbrand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent net zo'n lafaard als afcat . Jullie mogen met z'n tweeen naar me toe komen . Kijken of je nog zo flink bent. Binnen 2 minuten schreeuwen jullie om je moeder . Ik mag me op deze site niet zo uitdrukken als ik zou willen.
Je angst overwinnen lijkt mij de beste oplossing. Het kan toch niet zo zijn dat alles waar je bang voor bent, je maar weg, kapot of zelfs dood moet zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar daarvoor moet je in therapie en daar ben ik gloeiend allergisch voor. Komt door jeugdzorg, ik kan door hun nu niets meer verdragen wat te maken heeft met uitpraten enz.
Therapie zal het waarschijnlijk alleen maar erger maken, en ik heb gehoort dat je dan ook op laatst een vogelspin moet aanraken en ik sterf al zowat bij het idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zei ook niet dat je in therapie moest, maar angst overwinnen! Iets wat je heel goed zelf kunt doen en waar je ook wat meer zelfvertrouwen van krijgt. Succes!
Insectenspray van Kruidvat. Niet duur en je kunt er zowel preventief als dodend mee werken (mocht er toch 1 je huis binnengekomen zijn). (Sorry aan alle spinnenliefhebbers!!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, ik wil je niet bang maken maar per huishouden leven er zo'n duizend spinnen, waarvan je niet eens weet dat ze er zijn. Ze zijn allen even onschuldig en zorgen ervoor dat je zomers minder last hebt van muggen. Verder zijn ze banger voor jou, jij bent namelijk 100.000 keer zo groot, zo niet groter!!

Toegevoegd na 3 minuten:
Verder moet je denk ik wat meer relativeren, waar ben precies zo bang voor...dat ie je bespringt?? Nou spinnen springen niet, dus wees niet bang. Wat is het ergste dat er zou kunnen gebeuren, dat ie je optilt en meeneemt, dat ie je dood zal bijten?? Allemaal dingen die niet kunnen. Dus waar ligt daadwerkelijk je angst?? Verder zullen ze je eerder uit de weg gaan, dan opzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okey, nu maak je me echt bang.
Ik heb de hele dag paranoia op mijn kamer gezeten bang voor elk pluisje.
En ik heb veel liever muggen dan spinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die harige grote poten en dat ik ze in mijn slaap opeet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je dan beter hulp zoeken want dan heb je echt een spinnen fobie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je dat al eens gedaan en weet je er niks van en is er verder ook niks gebeurd. Die harige poten hebben ze lang niet allemaal, tenzij je ze onder een microscoop legt. Hier zitten geen vogelspinnen of andere giftige grote spinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Myme , lees mijn reactie op de vraag: waarom zijn mensen bang voor spinnen. Ik ben HEEL blij met jouw reactie. Ben trots op je . Het duimpje van mij staat er al
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bananenspinnen komen hier wel mee met die kratten bananen. En die zijn ongelofelijk giftig en zo klein dat je ze niet snel ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, dat kan inderdaad gebeuren...maar meestal blijven ze niet lang leven...aangezien ze vaak weken de koeling in gaan voordat ze verder worden gedistribueerd en het is wel een tropisch dier!
Paar salamanders op de gevels zetten. Als er veel spinnen zijn blijven ze daar heel lang, en de spinnen heel kort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spinnen eten vooral ongedierte zoals vliegen en luizen, je moet dus niet de spinnen bestrijden want die helpen je.
Als je geen spinnen wilt moet je het andere ongedierte verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Barca , 'n geweldig goed antwoord ! Lees mijn reactie op de vraag : waarom zijn mensen zo bang voor spinnen.Ik wilde je 'n +je geven , maar het werkt niet .Misschien straks wel.