ben helemaal erg labiel ga erbij lichamelijk onder door heb ik dan recht op urgentie en waar moet ik dan zijn?

ik woon op dit moment tegen over mijn ouders maar kan het psygisch helemaal niet meer aan en lichamenlijk ga ik er ook onder door ben ook erg emotioneel en slaap heel weinig en heb elke dag hoofdpijn en alleen maar Negatieve gedachten.
Ze begrijpen me ook niet. wordt ook niet echt begrepen.
Loop ook bij de psygologie baat iets maar krijg geen rust in mijn hoofd.

Wat kan ik het beste doen?

Wie wil mij helpen anders ga ik er onder door

Met vriendelijke groet,
Jacqueline

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

In elke gemeente zijn de regels omtrent urgentie op basis van psychische gronden anders.
Maar in het algemeen is het zo dat je wel urgentie kunt aanvragen op basis van psychische gronden. Je wordt dan sowieso onderzocht door een arts van de GG&GD en vaak wordt er ook nog contact opgenomen met de huidige behandelaar.
Mijn ervaring is dat ze je deze urgentie niet snel verlenen. Er moet aantoonbaar sprake zijn van een situatie waarbij het onverantwoord is psychisch gezien om nog in deze huidige woning te blijven wonen. De situatie wordt dan als onhoudbaar beschouwd.
Maar ze kijken ook altijd naar mogelijke aanpassingen waardoor verhuizen niet meer noodzakelijk is.
Als ik jou was, zou ik informatie hierover opzoeken van jouw gemeente en er ook over spreken met je psycholoog. Misschien kan je psycholoog je ook helpen met een verklaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja kan het proberen, ik weet niet hoe urgentie werkt als je een vergelijkbare woning achterlaat.
Als ik mijn bron lees, dan heb je goeie kans, maar het ligt eraan hoe zij dingen zien. (en ik weet niet of het overal zo werkt)

Waarschijnlijk helpt het als je een brief krijgt van je psycholoog, waarin die het advies geeft te verhuizen.

Waar je sowieso achteraan kunt gaan is een woningruil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste J

Toegevoegd na 37 minuten:
Beste Jacqueline,

Hiervoor heb ik maar een echt goede oplossing,
kijk eens op :tm.nl en lees dit eens goed door, het werkt echt goed hoor.

Ik wens je veel geluk ,liefde en succes met je verdere leven toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meldt je bij 1e bij je huisarts 2e de gemeentelijke socialedienst en maatschappelijkwerk.
Vraag of het mogelijk is dat deze 3 contact met elkaar opnemen, en je daarna een gezamenlijk advies aan de hand kunnen doen!
Sterkte ermee,en succes!
Je moet zelf namelijk als eerste wat ondernemen wil er wat veranderen.
Zoek vandaag op de gemeentelijke web site waar je wezen moet.
En zet uiterlijk morgen alles in het werk,dus beginnen voor resultaat!