Hoe heet dit apparaatje?

Je gebruikt het om een draad door het oog van de naald te krijgen. Je stopt de naald aan de ovenkant erin en het touwtje leg je in het 'gleufje'. Als je vervolgens het witte pedaaltje indrukt wordt het draadje door het oog van de naald gehaald. Heel handig als je niet meer zo goed ziet ;)

Maar hoe heet zo'n ding? En heeft het überhaupt wel een naam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Het beste antwoord

Een draaddoorvoerder misschien.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoeken op 'draaddoorvoerder' levert je wat van dit soort apparaatjes, maar een officiële naam heeft het volgens mij niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de hulpshop (geinige naam) vind ik iets dergelijks om een draad door de naald van je naaimachine te krijgen.

Daar heet het inderdaad een draaddoorvoerder.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier heet zoiets een naaldrijger.
http://www.hobbygigant.nl/pako/naaldrijger.html

Goh, zo leert een mens nog eens wat!

Ik doe het zelden, maar deze vraag krijgt een punt voor "goede vraag".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Merci!
Ja, dat scheelt 2 euro, een rib uit mijn lijf.
Maar op de dinsdagmarkt hier staat een hele goeie fourniturenkraam. Daar ga ik het eerst eens vragen.
Miniatuur jerrycan.