Hoe open ik een mandarijnennetje zonder "flintertjes" te morsen?

Mandarijnen zijn vaak verpakt in een rood of oranje netje van nylon. Ik knip dat netje altijd open met een schaar - maar daarbij ontstaan een heleboel piepkleine "flintertjes" nylon.

Hoe kan ik een mandarijnennetje openen zonder dat die losse flintertjes ontstaan?

Picture for question
Cryofiel
13 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn duidelijk appelsienen!

Het beste antwoord

Ik trek het netje altijd met bruut geweld open. Geen flintertjes!
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aaah, bruut geweld! Dat klinkt goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, werkt prima!

Andere antwoorden (5)

Als je het open scheurt krijg je geen flintertjes. Het kost wat kracht, dat wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik trek het netje altijd open en heb er geen problemen mee. Maar volgens mij kun jij het beste met de draadjes mee knippen, van het ene vakje naar het andere vakje, een beetje netjes dus, i.p.v. alle draden door te knippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hou je vast, want hier komt ie:
want waar het netje bij elkaar vast zit, meestal zit daar ook het kaartje.
Knip net onder het ijzertje door en het netje komt open en is nog helemaal in takt en je hebt geen flintertjes.

geen kruimeldief meer nodig :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkhandschoenen aantrekken, vingers in 2 mazen wurmen,flinke ruk geven et voila!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo is dat.
met een aansteker gaatje smelten....