Waarom kun je goudreinetten niet het hele jaar kopen,en andere appelsoorten wel?

Ik vind goudreinetten de meest geschikte appel voor bijv.appeltaart,en ik vind ze ook lekker om (geschild) te eten,dus Waarom???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
10.5K

Het beste antwoord

Dan worden ze in jouw omgeving niet voldoende verkocht om ze het hele jaar aan te bieden.
Wat mij opvalt: je ziet steeds meer zoete appels, de echte zure appels zoals de Goudreinet lijken minder populair te worden. Terwijl dat toch de lekkerste is voor de appeltaart :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wij halen onze groente en fruit op de markt en daar kunnen we het hele jaar door goudreinetten kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de eenvoudige reden dat de goudreinet rijp is tussen oktober en april, daar buiten heb je andere appelsoorten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eens een andere supermarkt of markt bezoeken, want hier koop ik ze heel het jaar in de supermarkten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik wel weet als goeie vervanger is de 'granny smith' ook zuur en lekker stevig!