Is het slecht voor een huis om bepaalde vertrekken nooit te verwarmen?

Zelf woon ik in een appartement waar het niet echt koud is. Ik verwarm alleen de woonkamer, de rest niet. Via roosters komt er frisse lucht binnen en op alle radiatoren is een vriesbeveiliging aangebracht.
Kan ik last krijgen van vochtproblemen of andere problemen omdat ik 's winters niet verwarm?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Het beste antwoord

Radiatoren in niet in gebruik zijnde kamers kunnen gewoon uit (dwz in vorststand om bevriezen te voorkomen). Zet de deur van de niet gebruikte kamer een stukje open, dit komt de ventilatie ten goede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het belangrijkste tegen vocht is ventileren ook met dit weer. De verwarming hoeft niet perse aan als het maar vorstvrij is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door de kamers allemaal een beetje te verwarmen voorkom je dat je verwarming steeds aanspringt zodra de koude kamer even open gaat en je voorkomt ook dat eventueel bij vorst de leidingen bevriezen, dus beter allemaal een beetje verwarmen