Hoe krijg ik die koker los?

ik heb een twee meter lange koker voor het verbergen van elektriciteits snoeren. Het is een lang rechthoekige koker van plastic. Ik moet de twee helften los van elkaar glijden of trekken. ik heb het beiden geprobeerd, ik voel een lichte agressie opkomen... Grrr ook een kapotte nagel. wie herkent dit probleem en weet raad?

Toegevoegd na 43 seconden:
Ik bedoel raad voor de koker en niet mijn kapotte nagel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Het beste kun je met een schroevendraaier of plamuurmes of iets anders plats voorzichtig een randje van de afdekhelft (die dus op de basiskoker geklikt of geschoven zit) oplichten. Lijkt me onwaarschijnlijk dat er dan geen beweging in komt. Met beleid, geen brute kracht, dan zal de boel breken of beschadigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle antwoorden waren even handig, het is wonder boven wonder gelukt. bedankt!

Andere antwoorden (3)

Je zult aan het eind een "beginnetje" moeten maken. even een schroevendraaiertje ertussen dat moet lukken.
De helften zitten met een mes en groef verbinding aan elkaar. Zodra je het begin hebt gaat de rest makkelijk.
zo niet GGGRRRRRRRRRRRHHHHHHHHH overkill Hamer en nieuw kokertje kopen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh Ja ook wel handig om te weten,
In principe maar daar moet je bij kunnen komen zou je de onderste helft (welke tegen de muur of vloer zit) een beetje in moeten knijpen dan komt de bovenkant makkelijker los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 zo dacht ik het dus ook .
Maar eerlijk is braaf: het zijn ook ondingen om ze te openen , helemaal die smalle
Volgens mij weet ik welke je bedoelt .
Ze kunnen aan 1 kant open gemaakt worden .
Kun je niet aan de onderkant zien aan welke kant de verdikking ligt , wellicht kan je daar een theelepel tussen krijgen om hem te openen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor bv een Attema kabelkoker met deksel moet men de deksel eraf schuiven.
Andere kabelkokers die moet men openklappen daar ze aan 1 kant vast zitten.
(begin maken met waterpomptang)