Kun je met echo in een ei kijken?

Als een mens/dier zwanger is kun je dmv echo naar de kleine kijken.Maar kun je ook met echo in een ei kijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vast wel ;)

Het beste antwoord

Echografie, ook wel echoscopie genoemd, is een techniek die gebruik maakt van geluidsgolven die zich door het lichaam verplaatsen en op grensvlakken tussen zachte en hardere structuren reflecteren.

Bij een ei zal dit al weerkaatsen op het ei zelf, wat het onmogelijk zal maken om in het ei te kijken, omdat het ei volledig weergegeven zal worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook voor bot geldt dat er bijna geen penetratie van ultrageluid optreedt vanwege de sterke reflectie tegen de bovenkant.

tja en kalk en bot, ligt volgens mij voor dat soort apparatuur wel redelijk dicht bij elkaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
O ja en ook lucht is funest, wat het vanwege de vorm van ei, ook nog eens erg lastig maakt om tussen de apparatuur en het ei helemaal geen lucht te laten zitten.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ei kan wel geschouwd worden, om te zien of het bevrucht is. Als ik het goed heb, is dat in de eerste dagen na het leggen. Je schijnt er dan met een fel lampje op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat klopt
schouwen heb ik zelf ook veel gedaan
maar ik was benieuwd of je dmv echo de contouren van een kuiken kon zien