Welk huishoudelijke klusje stel je zo lang mogelijk uit? En waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Het beste antwoord

Ik heb de grootste hekel aan de dingen die je vaak doet, wassen, strijken, vaatwasser uitruimen, dweilen...
Het leukst vind ik de periode dingen, waar je langer mee wacht en waar je het meeste resultaat van ziet! het plafond spinnenweb vrij maken, de voordeur soppen, koelkast van de binnenkant... het liefst met zijn tweetjes, heb je daarna een goede reden voor een lekker borreltje lui op de bank ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Stofzuigen.. wordt ik altijd zo lam in de armen van na een tijdje :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strijken! Ik vind dat zoooo'n rotklus!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De was doen...pas als ik genoeg wasgoed heb om die trommel helemaal vol te proppen.
Verschillende redenen...boven alles natuuuurlijk het milieu! Daarnaast valt een volle wasmand minder op voor gasten als een volle aanrecht of een niet afgestoft huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ramen lappen omdat ik er altijd strepen aan over houd!!
Moet nodig les nemen bij een gediplomeerde glazenwasser.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is gewoon een kwestie van de juiste raamtrekker en de juiste hoek dat je die op het raam zet... En begin eens met de S bewegingen in plaats van 'boven naar beneden', 'van links naar rechts', whatever... En vergeet vooral niet dat voordat je daarmee begint dat je eerst de kozijnen rondom hebt nagelopen. Anders krijg je namelijk druipers... En niet geheel onbelangrijk: Neem gewoon water met een scheutje afwasmiddel. Dit is veel beter dan de 'spiritus', 'azijn', whatever. Want dat zijn grootmoeders paardenmiddelen. Want de glazen die bij jou in de kast staan doe je toch ook met de afwas? Of gebruik je hier ook grootmoeders paardenmiddelen voor? En dan heb ik je nog geen eens les gegeven...:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen moeilijke trucjes... gewoon een flinke scheut spiritus is je sopje, werkt uitstekend!
Mijn huishouden, want dat doet mijn huishoudster...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strijken.
Ik heb mijn kledingkast al zodanig gevuld dat er amper iets is dat überhaupt gestreken moet worden.
Serieus, ik was liever 3 kwartier af dan dat ik een half uur moet strijken.
Waarom? Eerst die plank pakken, dan de plank uitvouwen, de bout pakken en stom een stukje textiel plat strijken... Vreselijk werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vaat...vind het gewoon een rotklus...ik stel het meestal zoooo lang mogelijk uit en als ik het dan wil ga doen, dan heeft me vriend het meestal al gedaan =P Maar ik doe weer andere dingen die hij juist weer minder doet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De badkamer schoonmaken. Krijg er pijn in me rug van en kom niet overal bij :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De was. Kledingstukken in de wasmachine gooien is geen probleem, maar het ophangen, opvouwen en opruimen is niet mijn hobby.

Strijken komt op een goede tweede plaats, maar aangezien ik niet of nauwelijks strijk telt deze niet echt mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afwassen. Dat is altijd al de huishoudelijke klus geweest waar ik het meest een hekel aan heb. Misschien komt dat omdat ik het altijd alleen moet doen. Met zijn tweeën wordt het alweer iets gezelliger en minder erg om te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afwassen... daarom hebben we een vaatwasser gekocht! echt relaxt, nooit meer vaat op het aanrecht. stond er eerst namelijk wel altijd, of vieze wat nog afgewassen moest worden, of schone wat stond te drogen.
schijnt trouwens ook zuiniger in energieverbruik te zijn dan met de hand af te wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nieuwe dekbedhoes om me dekbed doen. Daar zit ik altijd ontzettend mee te kloten. Dan moet ik er helemaal in kruipen om de puntjes op de goeie plek te krijgen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/best-groot-dekbed-dekbedovertrek-stoppen.423
Het enige dat ik nooit uitstel is uitstel...

Waarom zou je vandaag iets doen als je het morgen nog kan uitstellen? Geef me daar eens een goede reden voor...

Zie je wel, daar kan ik nou ook geen antwoord op vinden... Daarom stel ik netjes alles uit tot het laatste moment...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De garage : alhoewel er een perfekte methode bestaat om dingen op te ruimen die in elk bedrijf toegepast wordt (de 5 S methode :scheiden,schikken,schoonmaken,standaardiseren, systematiseren) blijf ik het helse karwei vinden om alleen al de eerst S van scheiden aan te pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strijken is het minst leuke klusje. Ik heb er wel wat op gevonden. Stop je was in de droger, en vouw het meteen op als je het nog warm uit de droger haalt. Je zal zien dat je dan heel veel dingen niet hoeft te strijken. Misschien een tip!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle huishoudelijke klusjes stel ik zo lang mogelijk uit omdat het niet mijn grootste hobby is. Maar ja, het moet toch gedaan worden dus elke dag maar iets doen om de zaak schoon te houden.