rijpen ananaskersen (physalis)die geplukt zijn nog na?

Op Internet spreken de sites die daarover gaan elkaar tegen,van goed narijpen tot helemaal niet,dus wie heeft er ervaring mee?

13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ananaskers? Die naam kende ik nog niet. Ze zijn wel érg lekker!

Het beste antwoord

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel wat gegoogeld.
Mijn indruk is, dat de sites elkaar niet zo tegen spreken.

dit is mijn informatie:
- narijpen gaat nauwelijks, dus pas plukken als ze rijp zijn.
- helemaal rijp hoeft niet; het ligt een beetje aan je smaak. Sommige mensen vinden het bittere in een nog niet geheel rijpe ananaskers juist wel lekker. Anderen willen per se alleen maar rijpe ananaskersen.

Dat je de indruk hebt, dat de sites elkaar tegenspreken, zou dus kunnen komen, omdat de sites geschreven zijn, door mensen met een verschillen smaak.