Eet een kikker dierlijk voedsel?

Ik wil graag weten of kikkers ook andere dieren eten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.3K

Antwoorden (5)

Jazeker.

" Grotere kikkers leven van ongewervelden, meestal insecten en de larven, wormen, spinnen en (naakt)slakken. In principe pakken kikkers alles wat ze kunnen overmeesteren, dit heeft te maken met hun slechte gezichtsvermogen en het feit dat ze in een reflex toehappen. Alles wat een mogelijke prooi is wordt met de relatief brede bek opgeslokt. Grotere soorten eten daarom ook wel kleine knaagdieren, andere kikkers, vissen, jonge vogels of kleine reptielen, maar nooit als hoofdvoedsel. Enkele soorten hebben zich gespecialiseerd in een bepaalde groep prooidieren zoals muggen, kleine kreeftachtigen of mieren. "
[Bron: Wikipedia]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, absoluut. Kijk maar eens naar dit filmpje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kikkers eten alles wat beweegt en niet groter is dan de helft van hun eigen lengte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, kikkers eten vooral veel insecten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kikkervisje eet in het begin vooral algen en dode plantaardige en dierlijke delen, die in het water zweven.
Als de metamorfose begonnen is eet het ook kleine diertjes zoals watervlooien, eenoogkreeftjes en muggelarven.

Een volwassen kikker is een vleeseter. Het is een fantastisch roofdier dat alles eet wat beweegt en wat niet te groot is om in te slikken. Hij eet allerlei verschillende soorten insecten, krekels, spinnen en slakken.