Hoe kunnen we het beste dit boompje terugsnoeien?

Vorig jaar is er zo'n boompje doodgegaan.
Ik heb trouwens geen idee hoe het boompje heet.
Alvast bedankt.

Toegevoegd na 48 minuten:
betere foto geplaatst

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Terugsnoeien tot op een cm. of 15.
Het is een geënt soort en ze zijn nogal gevoelig voor de winter.
Bescherm ze tegen de ergste nachtvorst met noppenfolie of een laag stro maar er blijft altijd een risico dat ze de winter niet overleven.
Ik had er 1 en die heeft het 3 jaar volgehouden en mijn zus had er 1 die het 5 jaar heeft gehaald. Het is een prachtig boompje op stam maar wel een hele lastige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wij hadden ook twee van die boompjes in de tuin staan. Eigenlijk zijn het struikjes op stam.

Je kunt ze helemaal tot aan de stam knotten, dan komt hij in het voorjaar weer mooi uit. Doe dat voordat de vorst intreedt.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het is denk ik de Japanse wilg.

Toegevoegd na 12 minuten:
Gevonden, het is de salix integra.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze kan je helemaal terug snoeien of in het model snoeien wat jezelf wilt.het is n heel makkelijk boompje en groeit snel weer aan.hoe t heet weet ik ook niet maar zelf heb ik er ook een gehad.ik snoeide het in het voorjaar helemaal terug tot op de stam en het liep zo weer uit.succes.