Hoe maat ik die zaadjes die je bij een tankbeurt bij de Total krijgt zaaien?

Kun je ze gewoon over het zand heengooien of moet je ze onderschoffelen, of zoiets?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Als je er geen gebruiksaanwijzing bij hebt gekregen, kun je de volgende richtlijn gebruiken:

Elk zaadje moet met aarde worden bedekt. Het laagje aarde dat over het zaadje heengaat moet net zo dik zijn als het zaadje.

Dus een erwt (diameter 5 mm) bedek je met 5 mm aarde.

Enneh - het komt niet zo nauw, als je maar een beetje in de buurt zit zorgt het zaadje/plantje zelf wel dat het goed komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zijn bloemzaadjes.

- Vinger in de aarde prikken.
- Zaadje erin laten vallen.
- Gaatje dicht duwen.
- Beetje water erover.
- Wachten.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En tien seconden later verschijnt er een blommeke :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brrriljant. heb er niks aan toe te voegen behalve mijn omhoog duimpje
Kun je ze niet beter eerst in een bloembak zaaien?Dan heb je overzicht wat er opkomt, en de vogeltjes pikken niet alle uitlopers weg, want die vinden ze heerlijk. Als de plantjes wat gegroeid zijn uitzetten in de tuin.Dacht ik zo..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zo ook gezaaid, maar eerst in kweekbakjes, pas wanneer het op een plantje begin te lijken zet ik ze in de tuin... Met al het verse onkruid kan ik niet bijhouden wat gezaaid is, en wat niet! Heb de bakjes met wat potgrond gevuld (niet helemaal vol) de zaadjes (3 tot 5 per bakje, ligt aan het formaat van het zaad) erin gelegd, en met potgrond bedekt. De Klaproos heb ik overigens niet zo gezaaid, want dat schoot in mijn oude tuin als onkruid omhoog... En gezien het zaad gratis is, verwacht er geen wonderen van! Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig zit er bij alle soorten zaad een of meerdere aanwijzingen hoe te zaaien. Er is een goede stelregel, dat het zaad met een laagje grond bedekt moet worden, ter dikte van het zaadje.Dus grof zaad komt dieper dan heel fijn zaad. Maar, dit gaat niet altijd op!!
Sommig zaad mag je niet bedekken met grond. Sommig zaad kan je alleen maar binnen zaaien, sommige alleen maar buiten in de herfst!(vorstkiemers) Sommig zaad alleen in de schaduw, enz. enz.Soms kan je beter in een kistje zaaien en later uitplanten, maar plantjes van sommig zaad mag je niet verplanten!
Zo nu weet je eigenlijk nog niets, maar als je met namen komt en je kan geen inf. vinden op het pakje, dan wil ik je nog wel verder helpen.