Wat is een snelgroeiende bodembedekker die ik rondom beuken kan zetten zodat ik geen onkruid meer hoef te wieden?

De gemeente heeft ook van die stukken waar van die planten groeien en waar onkruid geen kans heeft. Dat lijkt me ideaal.

http://www.neerlandstuin.nl/struiken/vinca.html

Klinkt goed, bedankt voor de reactie's zover.

Heb de eerste maagdenpalm al geplant. Goed idee. Komt nu helemaal goed.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
1.9K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ghihi ik zie de oplossing al, met je kruiwagentje, naar het gemeenteplantsoen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, dat heb ik dus al gedaan (zonder kruiwagen wel), maar ik kreeg de plant er niet uit

Het beste antwoord

Mij bevalt maagdenpalm heel erg als bodembedekker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Klimop is vaak een goede optie. Eventueel maagdenpalm, hoewel ik niet weet of die het onder beuken uithoudt. Aan de andere kant: Op hetmoment dat planten onder de beur het niet meer trekken, doet onkruid het ook niet meer.

Let wel: onkruid is relatief. Je kan besluiten dat je het groen wel mooi vind...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het antwoord wordt eigenlijk al gegeven in de link die je zelf aanlevert: maagdenpalm. Dus op naar intratuin of klik op de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klimop inderdaad, varens zijn een goed alternatief, maar die groeien ook waar je ze niet wilt hebben... Er zijn verschillende soorten gras die je kunt zaaien, ook mooiere soorten dan die in je gazon! En wat dacht je van siernetels? Groeit als onkruid, maar ziet er een stuk leuker uit! Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kan van alles rond de beuk planten maar onkruid zal je toch moeten blijven wieden.