waar leeft een naaktslak in de winter

Toegevoegd na 14 minuten:
En bevriezen ze dan niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
5K

Het beste antwoord

De naaktslak bijvoorbeeld de grote aardslak kan twee tot drie jaar oud worden en overwintert. Vorst overleeft echter geen enkele soort slak vanwege het hoge lichaamsgehalte aan water, meer dan 90%. Vooral bij bebouwing, zoals kassen, brandhoutschuurtjes, composthopen of garages heeft de grote aardslak een kans de winter door te komen, ook holle bomen en houtstapels zijn een goede plaats en vaak worden grote groepen aangetroffen. De eitjes worden in de vochtige grond of onder objecten afgezet, na een paar weken komen de slakjes uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In potten, in een dichtgeklapte zandbak(binnenkant van het deksel dan), overal waar het vochtig en warm is, dus bladeren ook.

Toegevoegd na 13 minuten:
Zolang het er VOCHTIG is niet hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen de winter, wanneer het kouder wordt, zoeken de slakken een geschikt plaatsje onder
bladeren of in de grond om te kunnen overwinteren.
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
sommige wel dus