waarom heb ik onkruid tussen me gras?

als ik langs de snelweg rij dan zie ik mooie gras velden zonder onkruid dertussen. in me tuin is het wel anders. ik heb plekken waar niet eens meer gras groeit. het lijkt net of de onkruid het gaat winnen. ook midden in me grasveld komt van alles te groeien. hoe kan ik de onkruid verslaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Antwoorden (5)

Goed bemesten, verticuteren en kalk strooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je hard rijd en dat doe je meestal op de snelweg dan zie je groen maar dat is zeker niet alle maal gras er staat ook veel onkruid. Door het regelmatig te maaien heeft het allemaal de zelfde lengte en valt onkruid niet zo op. Maar als je een keer pech hebt zal je wel zien dat er heel veel onkruid staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je het gras te kort gemaaid en dan krijgt het onkruid meer kans on te groeien .
Het is wel iets vaker maaien . maar de hoogte van het gras moet minimaal 3 cm zijn .
Het gras bestaat uit meerdere grassoorten en in een vorm van een y en als je het tekort maait dan verdwijnen er ook verschillende grassoorten .
En dan krijgt het onkruid ook meer kans om te groeien .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie zijn andere vraag, hij heeft het gras al een behoorlijke poos niet meer gemaaid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke bedankt voor de info .
Misschien heeft hij er later wat aan deze info .
Om een gazon optimaal te onderhouden, moet je regelmatig mesten, echter veel mensen weten dit niet of stellen het alsmaar uit.
Hierdoor wordt de groei van het gras alsmaar mindere en minder, waardoor er ruimte gaat ontstaan voor onkruid, blijf je niet mesten dan wordt het gazon steeds meer ongeschikt voor gras en steeds meer geschikt voor onkruid, omdat veel onkruidsoorten aanzienlijk minder stikstof nodig hebben voor een goede groei, dan de grassoorten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onkruid groeit overal ook tussen je gras, en als je er niks tegen doet wordt het altijd maar erger. Daarom op tijd bemesten zeker 4 maal per jaar.
Om het onkruid in je gazon te verslaan kun je het beste onkruidverdelger voor gazons gebruiken verkrijgbaar in tuincentrums. Hierna als het onkruid verdwenen is zul je denkelijk gedeeltelijk nieuw gras moeten zaaien.