Weet er iemand 'n goede tuinier(hovenierleerling byv.) die redelijk betaalbaar is? Is er misschien fonds om kosten van tuin vergoedt te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Probeer onderstaande link. Een andere mogelijkheid is
www.mijngemak.nl
of via WZW, dat is Wonen en Zorg in de Wijk. Dat is in veel plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je zou eens kunnen kijken over een (tuinier)school in jouw buurt is waar leerlingen voor (maatschappelijke) stage bij jou voor een gering bedrag de tuin kunnen bijhouden. Al is het maar 2x per jaar ofzo. Ik weet natuurlijk niet waar jij woont, maar ik weet wel dat de Hogeschool Larenstein in Velp dit soort dingen nog wel eens doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou je aan kunnen melden bij de hulpdienst; daar zitten vrijwilligers die dit soort klussen gratis doen.
Wat is je woonplaats?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoeptegels, betontegels, grinttegels zijn er voldoende gratis te krijgen.

Zie marktplaats: 892 resultaten voor gratis in Tegels en Terrasdelen

Fonds voor de kosten van een tuin?
Dacht ik niet!
Dat zou mooi zijn.
Maar als je iemand kan vinden die gratis voor jou een tuin aanlegt en onderhoudt, dan wil ik dat adres wel.
Want mijn man kan het niet meer en ik word ook ouder en heb geen tijd want ook andere hobby's.
Dus ik houd me aanbevolen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens bij een bureau Halt achtig iets.
Je ziet geregeld dat mensen veroordeeld worden tot uren dienstverlening, misschien kun je het voor elkaar krijgen dat zo'n veroordeelde in jouw tuintje komt schoffelen ipv het plantsoen aan de andere kant van de wijk.

Maar ik geef je niet veel kans.

Als ik jou was zou ik op marktplaats proberen een stapeltje tegels te bemachtigen en je tuin daarmee volleggen. Dan zien of je bij tuincentra wat beschadigde bloembakken die niet meer verkocht kunnen worden tegen een gering bedrag over kunt nemen. Zaai daar wat bloemetjes in en je hebt toch een soortement van tuintje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel de tuinbouwschool in jouw regio en misschien maken ze er een projektje van.
Een fonds om de kosten van je tuin vergoed te krijgen lijkt me niet zo fair.
Dat zou betekenen dat de belastingbetaler (jouw buurman bijvoorbeeld) zou moeten betalen voor het onderhoud van jouw tuin ?

Maar mocht je zo'n fonds vinden, laat het even weten.
Ik heb 7000 vierkante meter grond en daar is ook het nodige werk aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De groene klussenier.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je je inschrijven voor een SBS6-programma waarbij mensen met weinig geld aan een nieuwe tuin geholpen worden, omdat ze dat nodig hebben (als ze op tv dramatisch genoeg over komen).

Als je het dan meteen onderhoudsarm aan laat leggen, hoef je daarna ook geen tuinman meer in te schakelen om het bij te houden.