Welke planten kunnen goed tegen zonlicht en hebben weinig water nodig, met bloemen? Voor in huis.

Toegevoegd na 6 minuten:
bedoel dus planten, maar toch bedankt hoor

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Catussen zijn ook planten, maar je bedoelt bladplanten denk ik?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oja das waar ook bij mij valt dat dan meer onder cactussen en vetplanten en gewone planten, maar dat was denk al duidelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze hebben mij dus allemaal een eigen categorie naja je snapt het wel

Het beste antwoord

Ze zouden er niet tegen kunnen want in alle aanwijzingen staat 'geen volle zon', maar bij mij staan op de vensterbank dracaena's, een citroengeranium, een amaryllis, een lidcactus, een yucca, een chlorophytum en diverse vetplanten die flink de hoogte in groeien - en die vensterbank is pal op het zuiden (en in de winter gaat het gordijn dicht en staan ze met een beetje pech verrekte koud tussen het gordijn en het venster).
Coleus moet het ook goed doen op die plek, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd.

Mijn planten zijn inmiddels ook geheel afgericht op een regime van niet vaak water krijgen maar dan wel flink wat. De citroengeranium is een goede verklikker: die gaat wat slap hangen als ie te droog wordt, en dan geef ik het hele zootje water en gaat het weer tijdenlang goed (met heel heet weer natuurlijk vaker water geven dan met koel weer).

Citroengeranium en chlorophytum maken wel kleine bloemetjes, maar echte 'bloemplanten' zijn het niet.
Als je echte bloeiers wilt hebben, kijk dan eens bij een tuincentrum, en als je een raam hebt dat vol in de zon staat en je wilt een plant daar neerzetten die niet tegen volle zon kan, dan kun je misschien nog zo'n schaduwscherm neerzetten, of, goedkopere oplossing, bij een huishoudzaak kijken naar placemats die redelijk doorzichtig zijn - die kun je tegen het raam zetten of erop plakken als zonnefilter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Cactussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cactussen
Kerstcactussen
epiphyllum
diverse vetplanten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cactussen, bij sommige soorten zitten er ook bloemen op.
Ze kunnen goed tegen zonlicht en hebben vrij weinig water nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Nou, dan zou het eerder "kunnen bloeien" moeten zijn, want ik heb er een aantal staan waar nog nooit een bloem aan gekomen is.
De Kalanchoe! De schattige allemansvriend :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nep planten, wij gebruiken ze bij ons raam welke ook pal op het zuiden staat, lekker makkelijk.