in wat voor tuin poepen katten het liefst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee ik let daar nooit op.
Maar ik denk dat ze aarde het prettigst vinden om hun behoefte in te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het liefst in die van de buren!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In die tuinen, waarvan de eigenaar de pest aan katten heeft.
Voordat de minnetjes me weer overstromen ; Ik houd van poezen en heb daarbij ook nog eens geen tuin!

Antwoorden (9)

In een tuin met zwarte aarde.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Een kat begraaft haar/zijn poep graag, dus zitten ze het liefst in los zand.
13 jaar geleden
In elke tuin die niet volledig betegeld is ;-)

Of er nou gras, grind, aarde of zand is - katten poepen niet alleen omdat ze moeten poepen, maar vooral ook om te markeren: MIJN tuin! MIJN territorium! Zoals ze ook sproeien. (En het begrip 'mijn' is bij katten niet beperkt tot de tuin van hun personeel!)
Helaas voor de tuinbezitter leidt dat er toe dat andere katten denken: 'Dat vind jij nou wel, maar daar heb ik schijt aan', letterlijk, en dan komt er een drol van de concukat. Enzovoorts.

Ik heb allerlei tips gelezen om katten uit een tuin te houden, van consequent natspuiten (zijn zelfs automaatjes voor) tot aan planten die ze vies zouden vinden (zoals wijnruit), maar de gouden tip ben ik nooit tegengekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gouden tip: gaas, heel veel :P
Een andere: zelf een kat nemen en die leren nergens anders te schijten dan in de kattebak. Wel een kat met sterk territoriaal gedrag. De mijne schopten de katten in de halve buurt uit hun tuin. Na een poosje durfde zich geen kat meer in mijn tuin te wagen, want dat moesten ze zwaar bekopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier ook, het enige nadeel is dat je af en toe bij de dierenarts zit een kat met weer een abces van het vechten :-(
In een tuin die lekker los geschoffeld is en/of geharkt daarom doe ik dat zo min mogelijk. Minder mooi misschien maar voor de katten van de buren toch wat minder aantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij schijten ze gewoon op het gras.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Teun, dat is raar voor een kat want de meeste katten zijn wel zo netjes om er zand over te krabben.
Het lijkt me wel heel smerig zo op het gras, jakkes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn tuin is geen stukje losse grond te vinden. Maar wel kots en poep in het gras. En sproeien in de kruidentuin. Smerig hoor.
Katten poepen het allerliefst in de best onderhouden tuinen, waar alles schoon , netjes en losse grond is.
Juist is dit soort tuinen, bij mensen die alles heel netjes willen houden, daar zijn katten gek op, zeker als de grond onkruidvrij is en lekker los gespit.
Helaas zijn het juist dit soort mensen die zich het meeste ergeren aan de kattenpoep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe ruller de grond,
hoe beter voor de poes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de tuin van de buren. En dan het liefst in de moestuin. :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij in een tuin waar ze niet thuishoren.
Ik heb namelijk een volkstuin en in mijn tuin verblijven twee wilde katten die ik dagelijks te eten geef. Ik mijn volkstuin heb ik nog nooit poep gevonden van deze katten, terwijl mijn tuin toch redelijk onkruidvrij is en er zijn ook grote stukken waar niets groeit, bijv. onder fruitbomen. Mijn conclusie is dus dat katten poepen in een tuin waar ze niet elke dag verblijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhm ik zeg voor een tuin met grind! ik heb er zelf ontzettend last van terwijl mijn eigen kat altijd binnen huis is. volgens mij denken ze dat dat juist kattebakkorrels zijn. :(