Welke bomen kan ik op mijn oprijlaan plaatsen die een mooi blad hebben, geen troep afgeven en geen ongedierte aantrekken? Hoogte mag tot 6 meter

Het is bij een oprijlaan in een oud centrum met veel beuken.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
5.8K

Het beste antwoord

Laurier! Geen boom maar struik. Hebben een kleine kluit dus zullen je de oprit niet kapot maken in de toekomst door de wortels. Altijd groen blad. Goedkoop. Worden makkelijk 3 / 4 meter hoog.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle cultivars van de bolesdoorn ogen heel mooi , groeien niet meer dan een 5 meter .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kies voor streekeigen bomen zoals de wilg en de beuk. Berken laten nogal wat rupsvormige katjes vallen en ik denk dat je dat liever niet hebt. Maar misschien kan je beter voor een haag kiezen: die zorgt voor meer privacy en je kan door snoeien de hoogte onder controle houden. Bomen groeien meestal hoger dan 6 meter.
Je kan ook kiezen voor coniferen. Alle coniferen zijn houtige planten, meestal bomen, zogeheten "naaldbomen". Er bestaan "naaldboomsoorten" waarvan het loof meer op bladeren lijkt dan op naalden. De meeste coniferen zijn altijd groen, maar er zijn ook enkele soorten die 's winters de naalden verliezen, zoals de lariks en de moerascipres.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bedankt voor de suggesties!

ik heb de bomen niet nodig ter afscherming omdat ik geen inkijk heb, dus ik kan zetten wat ik wil, als het maar leuke bomen zijn, tot een meter of 6 of af te toppen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel ongebruikelijk maar erg mooi zijn krulwilgen. Zomer,herfst en winter mooi! En nu komt het leuke: indien de boom te hoog wordt dan zaag je de kop er uit, omdan vervolgens ieder jaar de takken er af te knippen, Zodoende ontstaan er knotkrulwilgen, die dus nooit te groot worden en geen overdreven veel rommel geven!!!!Ik heb er een al jaren en hij blijft erg mooi!