Schutting tussen twee voordeuren plaatsen (breedte 1.50)Mag dit zo ja hoe hoog?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
5.2K

Het beste antwoord

Volgens de bron zou een scheidsmuur (lees: schutting) in de voortuin hooguit 1 meter hoog mogen zijn. Als de schutting op eigen terrein loopt, dus niet op openbaar terrein als de stoep of een overpad-doorgang hoeft dit geen probleem te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou even navragen wat de regels zijn bij jou binnen de gemeente. Als het geen probleem is voor de gemeente is het wel handig om met de buren erover eens te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.80 meter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een voortuin hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschilt van gemeente lang niet overal mag je een schutting in de voortuin zetten, daar zijn regels voor. Maar stel dat het mag, dan kan je alleen een schutting plaatsen op de erfscheiding met toestemming en overleg met je buren. anders moet je min. 40 cm uit de scheiding blijven en meestal is 1.80m het maximale wat hoogte betreft.