en wat is dit voor insect?

ook deze vloog rond mijn bloemen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Nog 'n zweefvlieg! Er komen in Nederland 363 soorten Zweefvliegen voor. Er zijn zelfs mensen die er een hobby van maken om zo veel mogelijk soorten op de foto te zetten. Je bent al leuk begonnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

zweefvlieg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is een zweefvlieg daar zijn er enkele honderden soorten van . ongevaarlijk maar ze gebruiken mimicri om er als een wesp uit te zien om te overleven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zweefvliegen zitten bij ons tussen de tegels in.
Ik dacht een mieren ingang te zien, (hoopje zand ernaast) maar bij nadere inspectie is er geen mier te zien.
Ook beetje groot voor mieren. Het gat is ongeveer zo breed als een potlood.

Totdat ik zo'n zweefvlieg het gat in zag kruipen.

Heel apart