Hoe kom ik af van Stinkende gouwe in mijn tuin?

Wat ik ook doe ze blijven terugkomen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
9.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nutteloos antwoord, maar ik voel met je mee:
wat een ellende he.. ik heb zelf paardenstaarten.. ook al zo'n klinkende naam en niet vanaf te komen. Denk om je bloeddruk, dat is mijn advies :)

Het beste antwoord

Ha ik las eerst "Stinkende ouwe".... tja mijn eerste ingeving hierbij was een dubbelloops jachtegeweer.

Dan nu weer serieus:

Stinkende gouwe (Chelidonium majus)
is een papaverachtige. De plant groeit langs randen van struwelen of bossen op voedselrijke en dichtgeslagen grond. Het blad is prachtig olijfgroen van kleur.
In bloei valt de plant extra op. Het oranjegele melksap uit de steel schijnt te helpen tegen wratten. Een groepje stinkende gouwe in een verloren hoek van de tuin kan geen kwaad. Wanneer het een plaag wordt, kan er worden geschoffeld of helpt regelmatig plukken van het loof.

Zie onderstaande bron voor alle info over onkruid wieden:

Toegevoegd op 29-04-2009 15:26:19
Hierbij wordt dus wel vermeld dat het onkruid altijd terug zal blijven komen. Zelfs al haal je er chemische troep bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

...blijven uittrekken voordat ze kunnen uitzaaien...

succes ermee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas een combinatie toe van

1.
Blijven uittrekken zodra er iets boven de grond komt. Neem zoveel mogelijk wortel mee. Geen enkele plant zal zo'n uitputtingsslag overleven. Duurt wel lang, en helpt niet als de plant bij je buren groeit.

2.
De bodem afdekken. Dat kan met landbouwplastic, of door er andere planten neer te zetten die een heel dicht kleed vormen. Dan moet je nog steeds de stinkende gouwe uittrekken, maar zul je dat minder vaak en minder lang hoeven te doen, omdat de plant sneller uitgeput raakt omdat hij niet alleen tegen jouw uittrekkerij moet vechten, maar ook tegen de overwoekering door de andere planten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is bijna geen makkelijker onkruid om weg te krijgen dan Stinkende Gouwe. Het heeft een heel teer worteltje dat zo afbreekt bij het uittrekken,en daarna niet meer uitloopt. Wel even de handschoenen aan want het is een giftige plant en de kleurstof die er uitkomt heb je zo maar niet van je handen af. Als je alles er uitgetrokken hebt, moet je het bijhouden en af en toe wegschoffelen. Pas ook op voor kleding met oog op de kleurstof.