Weet iemand meer over deze prachtige plant?

Ik ken hem alleen bij de engelse naam 'Parrot's Beak', heeft hij ook een nederlandse naam?

Weet iemand of deze in nederland te verkrijgen is (in de reguliere tuincentra vind ik ze niet).

Weet iemand of deze plant in nederland goed te houden is?

Toegevoegd na 9 uur:
Ik heb een foto gekregen van mn vriendin in Amerika, hij lijkt wel op wat jullie zeiden en zal zeker familie zijn maar hij is het niet helemaal. Wel bedankt alvast in ieder geval!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (4)

Hij wordt volgens deze informatie wel verkocht in Nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De plant ook wel bekend als Kakabeak of Clianthus komt uit Nieuw-Zeeland. Ook in Nederland en Belgie wordt deze plant geteeld en verhandeld. Leuk weetje:
De Clianthus puniceus staat afgebeeld op een Nieuw-Zeelandse postzegel uit 1967.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je googlet op : Clianthus kweker kom je wel een paar kwekers tegen bijvoorbeeld:
http://www.boomkwekerij.net/stock/21549/Betula-nigra.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat je de Kaka Beak bedoelt, Clianthus puniceus. Als ik zoek op plantvinder.nl kom ik 'm niet tegen, maar ik weet dat kwekerij Zwijnenburg in Boskoop hem wel verkoopt, en op diverse plekken kun je zaden kopen.
Een Nederlandse winter kan ie wel overeven mits je hem goed beschermt tegen vocht en kou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een nieuw zeelandse plant. Men is tegenwoordig niet meer zo makkelijk met de invoer van zg exoten. Geen idee dus of hij hier te krijgen is.