Mag ik de houten schutting van de buren aan mijn zijde beitsen?

De buren beitsen hem wel aan hun kant maar aan onze kant is nog nooit onderhoud gepleegd terwijl wij er wel vanuit de woonkamer tegenaan kijken.

een jaar geleden
in: Tuin
2.9K
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Ligt er volgens mij aan of hij op de erfgrens staat
tinus1969
een jaar geleden
Heb je hier wel eens met je buren over gepraat?

Antwoorden (2)

Als het een mandelige schutting is (op de erfgrens, van beide buren) dan mag jij jouw kant van de schutting schoonmaken, beitsen en er dingen aan ophangen.

Is de schutting eigendom van de buren, dan mag jij de schutting niet beitsen en er niets aan hangen, tenzij de buren daar toestemming voor geven.

Of de schutting nou geheel van de buren is, of van jullie samen, ga sowieso met de buren in overleg. Misschien zijn ze er wel blij mee dat jij hun schutting wil beitsen. Of misschien willen ze best jouw kant van hun schutting zelf onderhouden maar moeten ze daarvoor in jouw tuin zijn. Ook dat moet dan in overleg.
Inekez1
een jaar geleden
Ja, dat mag. Je hebt het recht om de kant van de schutting die aan jouw eigendom grenst te onderhouden en te beitsen. Het is wel netjes om dit vooraf met de buren te bespreken.
9 maanden geleden