Hoe kan ik langdurig spinnen weren zonder gif te gebruiken?

Op ons balkon is een balustrade van een ronde pijp en een halfronde pijp met een uitsparing voor de bevestiging. Kennelijk vinden spinnen ons balkon een prima plekje om prooien te vangen en spinnen zij om de haverklap webben. Het advies om met water en azijn schoon te maken helpt niet. Dat werk voor één dag als het schoongemaakt is. De volgende dag zijn de spinnenwebben weer vrolijk aanwezig. Wie kent een manier om véél langer van de spinnen verlost te zijn? Het staat ons een beetje tegen om gif in de halfronde rail te spuiten.

een jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Amadea
een jaar geleden
Besef jij dat de aanwezigheid van die spinnen jou juist verlost van overlast van fruitvliegjes, muggen en ander ongedierte?
ronron1212
een jaar geleden
@Amadea een aantal spinnen voorkomt die overlast echt niet.
Rieneke1
een jaar geleden
@ronron1212 als iedereen zo denkt...
ronron1212
een jaar geleden
@Rieneke1 ik zeg niet dat je spinnen moet verwijderen ik zeg alleen dat het niet veel helpt of je ze wel of niet hebt. Je fruitvliegjes of vliegen of muggen komen toch wel binnen.

Antwoorden (1)

Spinnen kun je niet langdurig weren, binnen noch buiten.. Volgens mij bestaat er geen gif tegen spinnen, in ieder geval: dat zou zeker niet wenselijk zijn: spinnen zijn heel nuttig!
een jaar geleden