Gras groeit niet, wat te doen?

Vorig jaar heb ik (alleenstaande moeder) mijn tuin laten doen door een stel prutsers. Er zijn oa graszoden gelegd. De grond is niet aangewalst of aangestampt met alle gevolgen van dien. ("Nee dat hoefde echt niet")
Nu is er achterin de tuin een stuk grond erg verzakt en het gras groeit daar niet/nauwelijks. Zie foto's.

Wat te doen?
Is het een optie om grond over het slechte stuk te doen, aanwalsen en opnieuw zaaien??
Of wat zou een andere optie zijn?
Zo ja, wanneer kan ik dit dan het beste doen.

Picture for question
een jaar geleden
in: Tuin
2.5K
Ritsuka
een jaar geleden
Komt er wel zon in die hoek?
MissB
een jaar geleden
Nou, minimaal
Z512099
een jaar geleden
‘ Is het een optie om grond over het slechte stuk te doen, aanwalsen en opnieuw zaaien??’ is de beste optie, temeer daar achterin een ongewenste verzakking ontstaan is.
Gebruik de beste aarde en het beste zaaigoed, ook als er weinig zon komt zal er gras groeien.
paulus811
een jaar geleden
Er is speciaal gras voor schaduwgazon. Gewoon gras zal anders slecht groeien.

Antwoorden (2)

Hark de grond los, zaai de zoden, hark het vast en hark het dan weer lichtjes los. Geef voldoende water en in mum van tijd is uw gras weer prachtig groen.
een jaar geleden
Je kunt het proberen alsnog in orde te maken door het los te halen en als het ware om te vouwen. Vervolgens goede aarde toevoegen en terugvouwen. Dit keer wel goed aandrukken. Eventueel nog wat bijzaaien (nu wel erg heet daarvoor...) en goed water geven. Grote kans dat het stukje gras straks alsnog mooi aansluit.
een jaar geleden