Wat voor een plant is dit, kan dit een klimroos zijn?

We hebben vorig jaar diverse struikrozen uit een tuin gehaald die werd verbouwd. Daar stond deze stek bij. In de buurt van de struikrozen heeft een klimroos gestaan. Doordat er met een maaimachine overheen was gereden was het niet echt duidelijk wat wat was. Is dit de klimroos?

Picture for question
2 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Antwoorden (2)

Deze plant heeft een houten stam, dus geen roos.
2 jaar geleden
Nee, dit is duidelijk geen roos, ook geen klimroos. Rozen hebben heel ander blad en een andere stam.
De stam en blad doen denken aan een prunus-soort. Daar zijn ontzettend veel soorten van, ik kan zo niet zeggen wat dit is. Wacht af of er bloemen / bloesem in komt en hoe de loten en bladeren zich verder ontwikkelen, dan kun je het over een paar weken beter determineren.
Inekez1