Het schijnt dat je niet voor een buurtfeest een tv-scherm buiten mag zetten op straat of op een grasveldje buiten je eigen tuin.

Wat is de reden daarvan? Bij een buurt barbeque hier in de buurt kwamen enkele agenten langs om hier op te controleren of ze een scherm hadden neergezet?

Wat is de reden van dit verbod? Waarom niet op straat, en wel in je eigen tuin? Voorheen mocht het wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Past heel goed onder het kopje eigen huis en tuin ja :D

Het beste antwoord

Ze zijn bang voor problemen, Als je een straatverenging hebt, kun je een vergunning aanvragen op het politiebureau bij de meeste gemeentes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Simpel, je maakt gebruik van openbaar terrein. Terrein dat niet van jou is, maar van de gemeente. Daar gelden hun regels. In je tuin mag je doen wat je wilt, op grond dat niet van jou is niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diverse redenen: Samenscholing, Belemmering van het verkeer, Fifa rechten, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder andere het auteursrecht: zo'n scherm in de publieke ruimte (op straat) is publiek maken. Op privéterrein (de tuin) mag wel omdat het dan voor eigen gebruik is. 't Is vergelijkbaar met uploaden (publiek maken, mag niet) en downloaden (eigen gebruik, mag wel.) Natuurlijk mag je van de auteurswet weer wel je eigen trouwvideo aan jan en alleman laten zien.

Verder kan ik me voorstellen dat het vanwege de publieke orde niet kan. Wat wel en niet mag staat als het goed is in de vergunning die voor het buurtfeest is afgegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan zou bijvoorbeeld Buma/Stemra of iets dergelijks toch moeten controleren? De politie heeft hier weinig mee te maken volgens mij. Die zijn er voor de veiligheid, niet voor copyright zaken enz.
Volgens mij moet je voor een evenement van meer dan 10 personen ook voor in je eigen tuin een vergunning aanvragen. Hoe bekrompen kunnen we zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag wel, mits je vergunning aanvraagt bij de gemeente en/of politie ivm eventuele hinder voor verkeer en hulpverleners
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veronderstel nou...dat iedereen dat dan gaat doen...
Dat zou toch een grote rommel worden....
Wellicht nog op ruzie uitlopen door de alcohol...en dan gaat je tv er aan zeg....kapot gemaakt door de buren...van weet ik veel waar.
De verzekering....zal niet uitbetalen..want die tv hoort gewoon binnen in huis te staan.
En desnoods in je achtertuin waar niemand er echt last van heeft.
Het zou alleen maar rompslomp geven en amper iets goeds doen.
Waarom niet een BBQ gewoon in je eigen tuin...
Wat is daar mis mee.
Mensen willen veel te veel dingen die er niet meer toe doen.
Het gaat nergens meer over, in feite.
Waarom mag je niet in bikini over straat lopen?
Waarom wel....niet nodig toch...
Dit idemdito.
Bovendien heeft de politie al meer dan genoeg aan hun hoofd...met de gewone dagelijkse ruzie's in een kroeg met dat warme weer...Die kant zit er helaas ook nog aan, groetjes.