Waarom leggen er zoveel volkstuin complexen langs de spoorlijnen ?

Het valt me altijd op als ik met de trein reist dat erzoveel volkstuinen langs het spoor leggen zelf heb ik ook een volkstuin en daarom zou ik het antwoord op mijn vraag willen weten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.2K

Antwoorden (8)

Omdat er langs de spoorlijne brandvrije sroken moeten komen. En die worden dan gebruikt als volkstuinen. De spoorwegen zijn trouwens doende dit af te bouwen. Als een tuinder er mee stopt,wordt het tuintle niet opnieuw aan een ander verhuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is histories, vroeger was dat toegestaan, tegenwoordig voert de NS een beleidt om iedereen daar weg te krijgen omdat ze het te gevaarlijk vinden en de grond zelf nodig hebben voor uitbreidingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat in het verleden de grond naast het trace waar de rails op licht van de NS was. Medewerkers van NS kregen de gelegenheid zo,n stuk grond in bruikleen te krijgen om een tuintje op aan te leggen. Dat is de enige reden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is grond die goedkoop van de NS gekregen kon worden in pacht. Echter, er komt een einde aan: Prorail is begonnen met het opzeggen van de contracten, en gaat de grond langsde spoorlijnen een natuur bestemming geven. In Zuid Holland zijn ze al begonnen met het opruimen van de volkstuinen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De volkstuinen waren stukken niemandsland.
Uit veiligheids overwegingen is Pro Rail nu bezig met de ontmanteling daarvan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijwel niemand wil graag vlakbij een drukke spoorlijn wonen. Daarom hebben de volkstuinen daar hun plek gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, die grond is niet geschikt voor woningbouw of iets anders, dus nutteloos, en dan kan je er net zo goed een tuintje aanleggen
Het zijn de meest goedkope stukjes grond voor een tuin, vandaar dat 'volks'tuintjes worden genoemd.
Mensen met wat meer geld kunnen een betere plek betalen.
Helaas is het ook één van de meest ongezonde plaatsen voor een groentetuin; er komen behoorlijk veel zware metalen vrij van het spoorwegstelsel.
Gelukkig dat ze ze gaan opdoeken dan, hopelijk komt er wel iets beters voor in de plaats
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die grond was vroeger erg goedkoop, omdat er niemand wilde wonen. En uit nood heeft iemand bedacht dat dat volkstuinen konden worden en dat idee is later gekopieerd.