Is het mogelijk om houtduiven uit een boom te weren?

zie foto, dit is de mest opbrengst van +/- 3 dagen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
17.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vreselijk!!!!

Het beste antwoord

Ik heb net gelezen in het blad "De Moestuin" dat duiven een ontzettende hekel hebben aan glimmende bewegende dingen. Voor kool en dergelijke waar duiven gek op zijn kan je stokjes neerzetten met repen aluminiumfolie eraan. Die bewegen altijd wat in de wind en schijnt de duiven weg te houden. Misschien kan je in de boom wat repen aluminium folie aan de takken vastzetten zodat ze lekker waaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat is lastig, maar je zou de tak waar ze het meeste op zitten kunnen weghalen. Kennelijk zitten ze pal boven je terras.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is zelfs een werkgroep voor.

http://www.duivenoverlast.nl/index-nederlands.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je d'r echt vanaf wil is er maar één remedie denk ik....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriend van ons schiet er met katapulten op.
Je moet iets!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is mogelijk,maar of het mag......?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien op ze richten met de straal van een tuinslang?

Schijnt ook zo te zijn dat een beeld van een roofvogel ook afschrikt.

Groetjes en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het mogelijk om vanaf de tak BOVEN de tak waar ze steeds zitten draden te spannen naar de tak waar ze neerstrijken van touw of waslijn o.i.d. Eventueel daar wat glinsterende dingen in hangen, of iets dat lawaai maakt, een sliert kroonkurken b.v. of vlaggetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn dat wel houtduiven?
Die zitten meestal in een koppel en niet met heel veel.

Als dit enkel is omdat er een tak werkelijk recht boven zit.
Smeer die tak in met sterke mentol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien helpt het als je een vogelverschrikker in de boom plaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou er voor kunnen kiezen om je tafel in zo'n kleur te verven..