Het is in ieder geval een soort pruim, welke is nog niet te zien.
Pruimen zijn heel makkelijk, alleen mag je ze in de winter niet snoeien!!
Snoeien doe je direct na de oogst, dus in de zomer.
Snoei je in de winter, dan kaan er op de snoeiwonden een schimmel komen, het beruchte loodglans, dat kan het einde van de pruimenboom betekenen.
In een droge zomer hebben pruimen vaak last van bladluizen, dit kan zo erg zijn, dat het fruit verloren gaat.
is het erg droog, leg er dan zo af en toe de slang er een half uurtje bij, dus niet sproeien, maar er zonder broes er bij leggen.
Raap van de zomer op de grond liggende pruimen op, ze trekken dan veel wespen aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

volgens mij is het een prunus domestica (pruimenboom) de verzorging vindt je achter onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een prunus maar wat voor een is een goeie vraag
voor deze kleine onrijpe pruim op de afbeeldingen.
Enkele soorten:
Altesse Simple, Anna Späth, Avalon, Belle de Thuin, Bleue de Belgique, Early Laxton, Elena, Kaapse Pruim, Mirabelle de Metz, Opal, Prune de Prince, Queen Victoria, Reine Claude, Ruth Gerstetter, Sainte Catherine, Sint Katrien, Valor, Violetta, Wignon,...
Snoeien:
Pruimelaars kunnen 1 tot 2 keer per jaar teruggesnoeid worden, al naargelang de bedoeling. De beste periode hiervoor is vanaf vanaf april tot eind september. Let op: snoeien in de winterperioden kan leiden tot afsterven!
Bij het snoeien laten we vooral een lichte stomp staan ook wel eens een gerichte voet genoemd

We snoeien vooral de waterloten, afgebroken takken, dode takken, naar binnen groeiende takken, opslag en steile takken weg.
Bemesting:
Organische meststoffen kunnen in het voorjaar gegeven worden, om mooie loten en vruchten te ontwikkelen. Een gezonde scheutlengte van 20 cm is normaal per jaar.
Wanneer geen regelmatige bemesting wordt toegepast, verkrijgen we een zwakkere groei met kleinere vruchten tot gevolg.