Hoe kan je een betonnen BBQ verplaatsen?

We hebben een betonnen BBQ gekocht en deze is geleverd in de schuur! Nu moet deze naar de tuin, maar hoe ?? Hij is loodzwaar, het bovenste deel is één stuk

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
5.1K
ronron1212
3 jaar geleden
Hoe is hij dan in de schuur gekomen dat is toch ook door mensen gedaan?
Utrecht
3 jaar geleden
@ronron1212: waarschijnlijk met een palletlift. Dat wordt een paar sterke vrienden uitnodigen. Ik zie al een karretje (hondje) staan; alsje hem daar op getild kan krijgen, kan je verder rijden naar de tuin.
(en een volgende keer direct bij aflevering op de goede plek laten zetten).
Griffin
3 jaar geleden
Vormt die BBQ één geheel? Het lijkt mij een gestapeld bouwwerkje, dus in delen vervoeren lijkt mij makkelijker dan één geheel?

Antwoorden (2)

Bij een verhuur bedrijf een pompwagen huren daar mee kan je de boel verplaatsen. Het van de pallet af krijgen zal wat lastiger worden. Waarschijnlijk zal dat met een paar man echt voorzichtig duwen en trekken zijn.
3 jaar geleden
Aan de foto te zien bestaat de BBQ uit drie onderdelen die los staan van elkaar.
Onderstuk is opgebouwd (gestapeld) uit 5 stenen.
Middenstuk (de BBQ) is massief
Bovenstuk (schoorsteen) is massief
Met vier sterke kerels moet je de schoorsteen en de BBQ kunnen tillen.
Het onderstel buiten opbouwen met de losse stenen, de BBQ erop tillen en dan de schoorsteen.
Als je probeert het geheel in een keer te verplaatsen is het risico groot, dat de boel in elkaar stort. Dat wordt dan puin ruimen.