Is het normaal voor kwekerij planten dat ze aan alle kanten ingeknipt zijn?

Wij hebben planten besteld bij een kwekerij en laten toesturen. Werkelijk alle planten zijn geknipt. Hetzij de stengels bovenaan. Hetzij de uitlopers opzij. Planten zijn ook niet rond gaan groeien maar zeg maar maar gek van vorm. Er komen dan wel blaadjes uit bij de oksels van de plan maar het ziet er bizar uit.
Is dat normaal wanneer je planten besteld bij een kwekerij? Ik heb nog nooit zoiets gezien.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
2.1K

Antwoorden (1)

Planten die worden opgestuurd zijn altijd zó gesnoeid, dat ze in de verpakking en op transport zo min mogelijk te lijden hebben. Het duurt dan ook altijd wat langer tot ze volop in de groei komen en je ze zelf kan bijsnoeien voor een betere vorm. Dat is natuurlijk heel anders als je goed opgepotte planten koopt bij een tuincentrum. Soms wel wat duurder, maar ze slaan veel sneller aan.